Rabobank Groep ICT optimaliseert processen met Mercury BTO
donderdag 26 oktober 2006
Amstelveen, 26 oktober 2006 Rabobank Groep ICT heeft Mercury BTO Enterprise gekozen voor een verdere optimalisatie van bedrijfsprocessen als ITIL, en communicatie tussen externe partijen, IT-medewerkers en overige Rabobank-afdelingen. Naast de testoplossingen Mercury TestDirector en Mercury LoadRunner gaat de bank nu ook gebruikmaken van Mercury Quality Center, Mercury Performance Center en Mercury Business Availability Center. Rabobank Groep ICT verstevigt hiermee de basis voor Business Technology Optimization (BTO) waarmee de waarde van IT wordt geoptimaliseerd en in lijn wordt gebracht met de bedrijfsdoelstellingen.
Mercury TestDirector en Mercury LoadRunner werden al eerder op afdelingsniveau ingezet. Er ontstond echter behoefte aan extra mogelijkheden voor het onderling uitwisselen van testresultaten en aan real-time overzichten en informatie. Samen met Mercury zocht Rabobank Groep ICT naar een complete oplossing om de kwaliteit van de service te verhogen en tegelijkertijd de efficiëntie te verbeteren.
Mercury Centers
Mercury Quality Center wordt gebruikt voor geautomatiseerd kwaliteitsmanagement en testen. Mercury Performance Center bestaat uit een complete set oplossingen voor het optimaliseren van het applicatie prestatieproces waardoor de prestaties voldoen aan de gestelde eisen. Mercury Business Availability Center wordt ingezet voor het optimaliseren van de prestaties en beschikbaarheid van bedrijfskritische applicaties. Met de Mercury BTO Enterprise suite kan Rabobank de applicatie-performance testen, meten en beheren, gedurende de gehele levenscyclus van de applicatie, van ontwikkeling tot en met productie.
Margreet Oostenbrink, Manager Testcentrum Rabobank Groep ICT: "Voor de Rabobank en met name het Testcentrum biedt Mercury een aantal belangrijke voordelen. Concreet zijn dat: toekomstvaste oplossingen om onze dienstverlening verder te kunnen professionaliseren, de kwaliteit en performance van onze ICT verder te verstevigen, als ook een betere sturing en efficiëntie te bereiken in en over de diverse projecten, programmas en afdelingen. Voor de Rabobank is dat belangrijk omdat met de winst die we daarmee boeken, uiteindelijk een bijdrage wordt geleverd aan de kwaliteit van de dienstverlening aan onze klanten. Om die op het hoogste niveau te houden is Groep ICT bij voortduring alert op relevante verbeteringen."
Wytze Rijkmans, Managing Director Nederland bij Mercury: We hebben gezamenlijk gezocht naar de oplossing die het beste past bij de situatie van de Rabobank. Daarbij hebben we ook rekening gehouden met de toekomstplannen van de bank. De volgende stap is het integreren van de Mercury Quality-, Performance-, en Business Availability Centers. Hiermee kan de bank daadwerkelijk application lifecycle management realiseren.
<< Home