GlaxoSmithKline selecteert Spotfire voor farmaceutisch onderzoek
maandag 2 oktober 2006
Zoetermeer, 2 oktober 2006 GlaxoSmithKline, één van de grootste
farmaceutische bedrijven ter wereld, heeft het interactieve analyseplatform
DecisionSite van Spotfire gekozen. GlaxoSmithKline (GSK) zet DecisionSite in
op scheikundig gebied voor de ontdekking en ontwikkeling van nieuwe
producten en processen.
GSK ontwikkelt geneesmiddelen die alleen op recept verkrijgbaar zijn.
Onderzoek naar ziekten, vernieuwende geneesmiddelen en vaccins is hierbij de
belangrijkste activiteit.
GSK selecteerde Spotfires analyse- en visualisatieoplossingen voor de
mogelijkheden om grote hoeveelheden complexe data op verschillende manieren
te analyseren. Ook helpt Spotfire de onderzoekers van GSK om conclusies te
trekken op basis van onderzoeksmateriaal en -informatie uit verschillende
bronnen. Belangrijke redenen voor het IT-team van GSK om DecisionSite te
kiezen zijn de schaalbaarheid en flexibiliteit van de software.
Naast de mogelijkheden voor visualisatie en analyse van wetenschappelijke
informatie, kan GSK met DecisionSite de groeiende hoeveelheid data afkomstig
uit het screeningprogramma verwerken. Om tegemoet te komen aan de specifieke
uitdagingen waarvoor het onderzoeksteam staat, werkte GSK voor de afstemming
en de implementatie van de analysesoftware nauw samen met Spotfire.
GSKs wetenschappers passen interactieve data-analyse toe om de medische
zorg voor iedereen te verbeteren, vertelt Christopher Ahlberg, CEO van
Spotfire. We zijn trots dat GSK DecisionSite heeft gekozen. Het is een mooi
voorbeeld hoe onderzoekers Spotfire inzetten om belangrijke, nieuwe
inzichten te ontdekken temidden van een enorme hoeveelheid data.
<< Home