Altran Group besteedt inkoopproces uit aan Ariba

maandag 18 september 2006


Ariba verantwoordelijk voor inkoop niet-strategische goederen

Schiphol-Rijk, 18 september 2006 – Ariba, leverancier van oplossingen op het
gebied van Spend Management, wordt verantwoordelijk voor de verwerving van
niet-strategische goederen en diensten van de Altran Group, een Europese
consultancy-organisatie op het gebied van technologie en innovatie met
wereldwijd circa 14.000 consultants. Hiervoor zal Ariba een aparte
technische en dienstverleningsinfrastructuur opzetten. Met de uitbesteding
van zijn inkoopprocessen verwacht de Altran Group besparingen te realiseren
en het inkoopproces verder te optimaliseren. De Altran Group heeft in
Nederland zeven vestigingen, waaronder in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, en
Schiphol.

Eric Albrand, CFO van de Altran Group: “Wij hebben als strategische
doelstelling om als consultancyorganisatie internationaal een leidende rol
te spelen op het gebied van strategie en innovatie. Om dit te bereiken
moeten we onze interne processen – waaronder de inkoop van alle indirecte
goederen en diensten - optimaliseren. Door de uitbesteding van
niet-kernactiviteiten kunnen we ons volledig richten op het behalen van deze
doelstelling.”

Ariba wordt verantwoordelijk voor het beheer van de uitgaven aan
kantoorbenodigdheden, zakenreizen, IT-hardware, facilities en
marketingdiensten. Ariba wordt ook verantwoordelijk voor gerelateerde taken
zoals analyse van het uitgavenpatroon, onderhandelingen met leveranciers,
catalogi, controle op naleving van gemaakte afspraken, verwerking van
inkoopfacturen, inrichting en beheer van een inkoophelpdesk en hosting van
de Spend Management-applicaties.