Outdoor-reclamecampagne PICNIC '06 Cross Media Week

maandag 14 augustus 2006


PICNIC ’06 posters tot half september in Amsterdam

Amsterdam, 14 augustus 2006 – De Cross Media Week Foundation start vandaag een outdoor-reclamecampagne ter promotie van de PICNIC ’06 Cross Media Week in Amsterdam. PICNIC '06 is een jaarlijks terugkerend evenement dat eind september in Amsterdam plaatsvindt en zich richt op creativiteit in cross media content en technologie op het gebied van media en entertainment.

Deze outdoor-reclamecampagne loopt van 14 augustus tot 17 september. Er zijn twee verschillende posters te zien in Amsterdam. Een poster ter promotie van de PICNIC-conferentie met sprekers van onder meer Pixar Animation Studios, MTV Networks Europe, Google, Talpa, Second Life, MySpace en craigslist. De tweede poster vestigt de aandacht op het voor het publiek toegankelijke ‘PICNIC at Night’-programma. Dit programma bestaat uit presentaties, tentoonstellingen, kunstobjecten en een feest. De promotieposters tonen het publiek dat PICNIC ‘06 de plek is om Amsterdams creativiteit en innovatie te zien. Om dit te benadrukken hebben de posters ook het ‘I Amsterdam’-logo.

“Omdat we PICNIC ’06 willen positioneren als hét Amsterdams top event voor cross media, vinden we het belangrijk om meerdere kanalen in te zetten, waaronder outdoor-reclame,” aldus Marleen Stikker, medeoprichter van Cross Media Week Foundation, de organisatie achter PICNIC ’06.

De posters zijn ontworpen door Artmiks [image builders], een creatief Amsterdams bureau en tevens ontwikkelaar van het PICNIC ’06-communicatieconcept en de merkstrategie. Artmiks heeft de hele look & feel van het event bedacht en is daarmee een van PiCNIC 06’s belangrijkste service partners.

“We zijn verheugd dat we de kans hebben gekregen om PICNIC ‘06’s creatieve look & feel en daarmee ook deze posters te mogen creëren “, zegt Marco de Boer, Creative Director van Artmiks. “Deze posters geven uiting aan het ‘feel good’-concept van PICNIC ’06 en aan het uitgangspunt dat dit evenement de ‘place to be’ is voor alle creatieven en iedereen die ook maar iets met cross media te maken heeft.”

De voor de posters gebruikte foto’s zijn van Lard Buurman, een Amsterdamse fotograaf. De foto’s zijn gemaakt met amateur-modellen tijdens een echte picknick vlakbij de Westergasfabriek, de locatie van PICNIC ‘06. Deze fotoshoot is georganiseerd door Unit Creative Management uit Amsterdam.