TOPdesk Professional 3.7 meer functionaliteit voor facilitair beheer

maandag 31 juli 2006

Delft, 31 juli 2006 – TOPdesk, specialist in gestandaardiseerde
service-managementapplicaties, introduceert vandaag versie 3.7 van TOPdesk
Professional. De nieuwe versie bevat meer specifieke functionaliteit voor
facilitair beheer. Ook is een aantal bestaande modules als Operationeel
beheer en Reserveringen en Verhuur uitgebreid.

Organisaties gebruiken service-managementsoftware voor steeds meer
toepassingen. Naast de ICT-servicedesk gebruiken ook facilitaire afdelingen
de software voor hun dienstverlening en beheer. TOPdesk speelt hier op in
door met TOPdesk Professional 3.7 klanten meer specifieke functionaliteit te
bieden voor bredere toepassing.

Speciaal voor gebruik op facilitair gebied is TOPdesk 3.7 uitgebreid met
verschillende processen. Via de module Reserveringen en Verhuur kunnen
medewerkers via de publieke selfservicedesk nu zelf de beschikbaarheid van
vergaderruimtes bekijken en deze direct reserveren. Ook kunnen objecten als
beamers en laptops aan deze reservering worden gekoppeld. In de module
Voorraad en Bestel is voortaan iedere mutatie in de voorraad ook direct door
te rekenen aan de budgethouder die verantwoordelijk is voor het betreffende
product. De module Operationeel beheer is geheel vernieuwd en nu ook
geschikt voor klein (periodiek) onderhoud. Groot onderhoud wordt aangepakt
met de module Wijzigingsbeheer. Hierin worden aparte fasen en activiteiten
gedefinieerd en gekoppeld aan de verantwoordelijke medewerkers.

Inventarisbeheer
Voor het beheer van inventaris en middelen is in versie 3.7 meer
flexibiliteit aangebracht. Gebruikers kunnen nu zelf naast de bestaande
objecten zoals hardware, software en telefonie, andere bedrijfsmiddelen
definiëren. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk het wagenpark in TOPdesk te
registreren of het sleutelbeheer van het bedrijfspand via TOPdesk te
organiseren. Verder heeft TOPdesk de gebruiksvriendelijkheid van de software
verbeterd. Medewerkers krijgen bijvoorbeeld bij het opstarten van de
webinterface direct een actielijst te zien met openstaande meldingen en
reserveringen.