Mobillion widget voor sociale netwerken vergroot bereik Sky Radio verkiezing 'Baby van het Jaar'

dinsdag 9 juni 2009

Widget meer dan 7.000 keer op Hyves en Facebook geplaatst 

Ede, 5 juni 2009 – Mobillion, specialist op het gebied van mobile en social media, heeft voor de Sky Radio 'Baby van het Jaar'-verkiezing een widget voor Hyves en Facebook gebouwd. Het doel van de actie was het bereik van de Sky Radio 101 FM actie via social media te vergroten. De door Mobillion ontwikkelde widget werd uiteindelijk 7.013 keer door de jonge ouders op hun Hyves- en Facebook-profielen (95% Hyves, 5% Facebook) geplaatst. Deze zijn vervolgens 467.747 keer bekeken (99,8% Hyves, 0,2% Facebook). 

Shortlinks

Via de widget konden foto's en video's van de baby binnen de eigen profielpagina worden bekeken en werd opgeroepen via sms op de betreffende baby te stemmen. Mobillion verzorgde zowel de sms-functionaliteit als de mogelijkheid om babyvideo's te uploaden en te bekijken dankzij zijn interactieve video-platform UVID. Door diverse realtime statistieken in te bouwen, kreeg Sky Radio 101 FM ook inzicht in de statistieken van de actie. Zo kon worden bekeken hoeveel widgets per sociaal netwerk zijn geplaatst en was het aantal bekeken foto's en video's te volgen. Zo werd duidelijk dat er gedurende de campagne meer dan 2.350 video's werden geupload die in totaal 41.761 keer werden bekeken (waarvan 3,5% via de widget).

Johan Looijenga van Sky Radio 101 FM: "Mobillion is specialist als het gaat om het snel en vakkundig inzetten van social media tools. Toen we hadden besloten de populariteit van de verkiezing te vergroten via sociale netwerken, was de keuze dus snel gemaakt. We zijn erg tevreden over de resultaten. De widgets die we hebben ingezet, zijn goed gebruikt door de jonge ouders en leveren hiermee een significante bijdrage aan het succes van onze Sky Radio 'Baby van het Jaar'-verkiezing."

Marc Schoutens van Mobillion: "Wij kijken met plezier terug op dit succesvolle project. Al onze kennis en kunde hebben we bij deze campagne ingezet: het verzorgen van de sms voting, het videogedeelte met UVID en de kennis die we het afgelopen jaar hebben opgebouwd over social media widgets."

Over de Sky Radio 'Baby van het Jaar verkiezing
"Ouders konden bij deze verkiezing van Sky Radio 101 FM hun baby online aanmelden. De baby kreeg vervolgens een eigen profielpagina waar de ouders informatie over de baby op konden zetten. Ook konden ouders foto's en filmpjes van de baby uploaden. Vervolgens was het de bedoeling dat er zoveel mogelijk mensen hun stem uitbrachten op de baby. Tijdens de finaledag, waar de meest populaire 101 baby's met hun ouders aanwezig waren, werd de acht maanden oude baby Kyo Trinh verkozen tot de Sky Radio 'Baby van het Jaar 2009'. De vakkundige jury, bestaande uit Bridget Maasland, Winston Gerschtanowitz en professionals van Prénatal en Wij Jonge Ouders, kozen hem als winnaar. Kyo wordt een jaar lang het gezicht van Prénatal, komt op de cover van Wij Jonge Ouders te staan en mocht een AEGON Spaarrekening met € 10.000,- van AEGON Bank in ontvangst nemen. In totaal waren er ruim 12.000 inzendingen en zijn er meer dan 9,5 miljoen stemmen uitgebracht. De sms-opbrengst is gegaan naar de Stichting KiKa.