Battle of Concepts lanceert crowdsourcingplatform in Brazilië
maandag 8 juni 2009
Vopak, Whirlpool en Philips zijn eerste opdrachtgevers
Utrecht 8 juni 2009 - Battle of Concepts heeft zijn crowdsourcingplatform ook in Brazilië gelanceerd. De eerste opdrachtgevers zijn Vopak, Whirlpool en Philips. Volgens bedenker en oprichter van Battle of Concepts, Joost Dekkers, toont deze ontwikkeling de mogelijkheden en internationale ambities van het bedrijf aan. Op de site van Battle of Concepts kunnen organisaties vraagstukken plaatsen die opgelost worden door studenten en Young Professionals tot en met 30 jaar. Deelnemers leveren hun ideeën en oplossingen aan in de vorm van een concept, een beschrijving van het idee. Het beste concept wint uiteindelijk de Battle.
De eerste gesprekken met de Braziliaanse oprichters Hans van Hellemondt en Pieter Tjabbes vonden een jaar geleden plaats. Hans van Hellemondt, CEO van Battle of Concepts Brazilië: "We vonden het gelijk een geweldig concept en zijn ervan overtuigd dat het een succes wordt in Brazilië. Brazilianen zijn bij soortgelijke initiatieven erg actief en succesvol. De economische crisis maakte het zoeken naar de eerste Battles pittig. We zijn er dan ook extra trots op dat Vopak, Whirlpool en Philips onze eerste opdrachtgevers zijn."
De eerste Braziliaanse Battles zijn uitdagend. Zo is Vopak op zoek naar een snel verwarmingssysteem dat uitsluitend dat deel van de vloeistof verwarmt dat overgepompt wordt in tankauto's. Whirlpool is op zoek naar concepten voor een effectievere communicatie van haar producten op de verkoopvloer en wil Philips graag voorstellen ontvangen om de handleidingen van een aantal producten te verbeteren en/of te versimpelen.
Bij elke Battle kunnen studenten en Young Professionals 15.000,- Braziliaanse Reais winnen, iets meer dan 5.500,- euro. Van Hellemondt: "Dat is veel geld voor de Braziliaanse student. Geld dat zeer goed van pas komt omdat de studiekosten hier erg hoog zijn. Een eerdere wereldwijde prijsvraag van Microsoft leverde 40.000 inzendingen op, waarvan 35% afkomstig was van Brazilianen. We verwachten dan ook meer concepten per Battle dan in Nederland, misschien wel een paar honderd inzendingen per vraagstuk. Ook lijkt het ons haalbaar om eind dit jaar al een denktank te hebben opgebouwd van 10.000 studenten en Young Professionals."
Joost Dekkers, bedenker en oprichter van Battle of Concepts: "Dit is voor Battle of Concepts een fantastische ontwikkeling. Maar bij Brazilië alleen zal het zeker niet blijven. We zijn al in gesprek met partijen in andere landen. Ook in Nederland zijn we bezig met nieuwe mogelijkheden, zo zullen we dit jaar nog een aantal nieuwe diensten gaan lanceren."
Utrecht 8 juni 2009 - Battle of Concepts heeft zijn crowdsourcingplatform ook in Brazilië gelanceerd. De eerste opdrachtgevers zijn Vopak, Whirlpool en Philips. Volgens bedenker en oprichter van Battle of Concepts, Joost Dekkers, toont deze ontwikkeling de mogelijkheden en internationale ambities van het bedrijf aan. Op de site van Battle of Concepts kunnen organisaties vraagstukken plaatsen die opgelost worden door studenten en Young Professionals tot en met 30 jaar. Deelnemers leveren hun ideeën en oplossingen aan in de vorm van een concept, een beschrijving van het idee. Het beste concept wint uiteindelijk de Battle.
De eerste gesprekken met de Braziliaanse oprichters Hans van Hellemondt en Pieter Tjabbes vonden een jaar geleden plaats. Hans van Hellemondt, CEO van Battle of Concepts Brazilië: "We vonden het gelijk een geweldig concept en zijn ervan overtuigd dat het een succes wordt in Brazilië. Brazilianen zijn bij soortgelijke initiatieven erg actief en succesvol. De economische crisis maakte het zoeken naar de eerste Battles pittig. We zijn er dan ook extra trots op dat Vopak, Whirlpool en Philips onze eerste opdrachtgevers zijn."
De eerste Braziliaanse Battles zijn uitdagend. Zo is Vopak op zoek naar een snel verwarmingssysteem dat uitsluitend dat deel van de vloeistof verwarmt dat overgepompt wordt in tankauto's. Whirlpool is op zoek naar concepten voor een effectievere communicatie van haar producten op de verkoopvloer en wil Philips graag voorstellen ontvangen om de handleidingen van een aantal producten te verbeteren en/of te versimpelen.
Bij elke Battle kunnen studenten en Young Professionals 15.000,- Braziliaanse Reais winnen, iets meer dan 5.500,- euro. Van Hellemondt: "Dat is veel geld voor de Braziliaanse student. Geld dat zeer goed van pas komt omdat de studiekosten hier erg hoog zijn. Een eerdere wereldwijde prijsvraag van Microsoft leverde 40.000 inzendingen op, waarvan 35% afkomstig was van Brazilianen. We verwachten dan ook meer concepten per Battle dan in Nederland, misschien wel een paar honderd inzendingen per vraagstuk. Ook lijkt het ons haalbaar om eind dit jaar al een denktank te hebben opgebouwd van 10.000 studenten en Young Professionals."
Joost Dekkers, bedenker en oprichter van Battle of Concepts: "Dit is voor Battle of Concepts een fantastische ontwikkeling. Maar bij Brazilië alleen zal het zeker niet blijven. We zijn al in gesprek met partijen in andere landen. Ook in Nederland zijn we bezig met nieuwe mogelijkheden, zo zullen we dit jaar nog een aantal nieuwe diensten gaan lanceren."
<< Home