Mitel breidt integratie met Microsoft Unified Communications uit

donderdag 5 februari 2009

Extra info


Hotlinks
- Mitel Unified Communications-oplossingen
-
Mitel 3300 IP Communications Platform
-
Mitel 5550 IP Console
-
Mitel Customer Interaction Solutions
-
Mitel 5300 Intelligent Directory
- Mitel IP-telefoon
-
Mitel Unified Communicator (UC) Mobile
- Mitel-Microsoft gebruikersverhalen:

·          Serboucom

·          Liemers College

·          Scholengemeenschap de Waerdenborgh

- Mitel SIP certificering op Microsoft OCS:

- Microsoft TechNet
- Mitel op YouTube


Foto’s
91_131-15_Nav_Handset_MSOC - klein.jpg

Mitel Navigator

Klik hier om hoge resolutie foto’s op te vragen


Voor meer informatie:
Mitel
Bas Baars
Tel: 030 8500 030
Email: bas_baars@mitel.com

Whizpr
Marieke Adama
Tel: 0317 410 483
Email: mitel@whizpr.nl

 


Over Mitel
Mitel ontwikkelt en levert flexibele en eenvoudige Unified Communications oplossingen voor bedrijven. Mitel zorgt ervoor dat organisaties concurrentievoordeel kunnen halen uit eenvoudig samenwerken en communiceren met klanten, collega’s en zakenpartners, ongeacht afstand en tijdstip. Mitel heeft zijn hoofdkantoor in Ottawa, Canada en heeft wereldwijd kantoren, partners en wederverkopers. Het EMEA-hoofdkantoor bevindt zich in Caldicot, UK. Voor meer informatie: http://www.mitel.nl

Nieuwegein, 5 februari 2009Mitel, leverancier van IP-communicatie-oplossingen, heeft de integratie van haar Unified Communications-oplossingen met Microsoft’s bedrijfsapplicaties, waaronder Microsoft Office Communications Server 2007, verbeterd. Daarnaast is het Mitel 3300 IP Communications Platform (ICP) gecertificeerd voor de directe SIP-integratie met Microsoft’s Office Communications Server 2007. Hiervoor zijn geen gateways van derde partijen noodzakelijk.

De Mitel 3300 ICP ondersteunt het zogenaamde dual forking en remote call control voor Office Communications Server 2007. Hierdoor is het mogelijk inkomende gesprekken gelijktijdig door te sturen naar het telefoontoestel en de Microsoft Office Communicator client van de gebruiker, ongeacht zijn of haar locatie. De gesprekken kunnen beantwoord worden met een gewone telefoon of softphone. De Mitel 3300 ICP kan bovendien direct gekoppeld worden aan Microsoft Exchange Server 2003 en 2007 zonder dat hier een gateway van een derde partij voor nodig is.

Klanten in Nederland
In Nederland is de gecombineerde Mitel-Microsoft oplossing onder meer in gebruik bij: Dienst Ruimtelijke Ordening (DRO) Gemeente Amsterdam, AKD Prinsen van Wijmen, Koninklijke Ten Cate, Serboucom en diverse overheids- en onderwijsinstellingen.

Modules met verbeterde integratie
Mitel heeft voor verschillende modules de integratie met Microsoft Office Communications Server 2007 verbeterd. De integratie met de Mitel 5550 IP Console toont de telefoniste real-time beschikbaarheidsinformatie van medewerkers. Daarnaast kan er via Instant Messaging gecommuniceerd worden met gebruikers. De Mitel Customer Interaction Solutions integreren beschikbaarheidsinformatie direct in het contact center op het scherm van de agent. Agenten krijgen zo snel inzicht in de aanwezigheid en beschikbaarheid van collega’s waardoor efficiëntie en klanttevredenheid toenemen. Mitel integreert ook met Microsoft Dynamics CRM waardoor agenten toegang krijgen to klantgegevens. Mitel 5300 Intelligent Directory integreert met Microsoft Active Directory en Microsoft Office Communications Server 2007. Hierdoor beschikken gebruikers over real-time directory beschikbaarheidsinformatie via een Mitel IP-telefoon. Dit zorgt  voor effectievere communicatie in ondermeer vergaderruimtes. Mitel Unified Communicator (UC) Mobile zorgt ervoor dat medewerkers zowel onderweg als op kantoor beschikken over presence en een eigen nummer, ongeacht locatie of toestel.