Hippo deelt kennis en werft via social communities
donderdag 5 februari 2009
Extra info |
|
|
|
|
Vergroting online aanwezigheid levert nieuwe collega’s en betere software op
Amsterdam, 5 februari 2009 – Hippo, de Nederlandse leverancier van open source enterprise content management en portal-software, is verschillende social communities gestart om de online aanwezigheid nog verder te vergroten. Het voornaamste doel is om kennis te delen onder gebruikers van de Hippo-software en andere geïnteresseerden. Daarnaast werft het bedrijf via de netwerken nieuwe collega’s en deelnemers voor evenementen.
Hippo is op LinkedIn de Hippo ECM user group gestart. Medewerkers, committers en supporters van Hippo komen hier samen om ervaringen uit te wisselen. Op Facebook is een Hippo gebruikersgroep gestart. Hier worden nieuwe releases aangekondigd en feedback van beta-testers uitgewisseld. Tevens is het een platform om in contact te komen met gelijkgestemden en bijvoorbeeld klantverhalen te delen of elkaar te ondersteunen in het ontwikkelen van open source softwarecode. Daarnaast worden uiteenlopende foto’s op Flickr gepost om een indruk te geven van een dag in het leven van een Hippo-medewerker. De sociale netwerken vormen een aanvulling op de reeds enige tijd bestaande blog van het bedrijf en de vele personen die er twitteren.
Tjeerd Brenninkmeijer, CEO van Hippo: “De sociale netwerken geven een goed beeld van hoe het is om te werken in de wereld van open source, en met name bij Hippo. Het is een open benadering van mensen die je nog niet kent, zowel nationaal als internationaal. Lang niet iedereen heeft een goed beeld van de sfeer bij een bedrijf als Hippo. Via deze weg willen we dat duidelijker maken. En met resultaat! Mensen reageren er positief op en de eerste sollicitatiegesprekken zijn er reeds uit voortgekomen.”
De communities staan open voor alle geïnteresseerden en bieden na registratie direct toegang tot de community.
-------------
<< Home