Oxxio bekroond met ITO-certificaat telefonie

woensdag 1 oktober 2008

Hilversum,1 oktober 2008 - Oxxio, de vierde energieleverancier van
Nederland, heeft voor de tweede keer het ITO-certificaat voor telefonie in
de wacht gesleept. Dit certificaat is een objectief, landelijk
kwaliteitskeurmerk die Stichting ITO uitreikt aan organisaties die voldoen
aan strenge normen voor een goed bereikbare en klantvriendelijk opererende
klantenservice. Verschillende overheids- en consumentenorganisaties, zoals
het ministerie van Economische Zaken en VNO-NCW, bevelen dit keurmerk aan.

Stichting ITO
De onafhankelijke Stichting ITO zet zich in voor de kwaliteitsverbetering
van de klantenservice van organisaties in Nederland. Het ITO-certificaat is
een bewijs dat een organisatie voldoet aan de strenge normen die ITO stelt
aan klantenservice, zowel telefonisch als online. Stichting ITO kent het
keurmerk toe aan bedrijven waarvan de dienstverlening wordt gekenmerkt door
hoge kwaliteit, betrouwbaarheid en bereikbaarheid. Dit keer is door
Stichting ITO met name gelet op de verbetertrajecten die door Oxxio zijn
ingezet.

Oxxio ontvangt ITO-keurmerk voor de tweede keer
"Stichting ITO feliciteert Oxxio met het behalen van het ITO-certificaat
telefonie. Oxxio heeft laten zien dat er hard gewerkt is aan verdere
verbetering van de telefonische klantenservice. Daarom ontvangt Oxxio het
ITO-Keurmerk voor telefonie nu alweer voor de tweede keer. Stichting ITO is
met name onder de indruk van de kwaliteitsfocus op het gebied van telefonie
bij Oxxio, die tot uiting komt in onder meer de processturing en de continue
meting van klanttevredenheid", aldus Edwin van Wijk, namens Stichting ITO.

Kees-Jan Bus, CEO van Oxxio: "Wij zijn natuurlijk erg blij dat wij wederom
dit certificaat toegekend hebben gekregen. Dit laat zien dat wij op de goede
weg zijn. En natuurlijk is dit een mooi resultaat en een compliment voor al
onze medewerkers die de laatste tijd keihard hebben gewerkt om onze
klantenservice te optimaliseren. Wij zullen er nu alles aan doen om deze
kwaliteit te waarborgen."

Oxxio was in 2006 de eerste energieleverancier in Nederland die het
ITO-certificaat telefonie ontving. Twee jaar later krijgt Oxxio opnieuw dit
certificaat, het bewijs dat de kwaliteit van de klantenservice is afgestemd
op de meest actuele eisen die de consument stelt.