OTTO Nederland vergroot effectiviteit marketing met SAS

donderdag 24 juli 2008

Huizen, 24 juli 2008 – OTTO Nederland, onderdeel van Otto-Group, een van de
grootste online retailers ter wereld, kiest SAS Campaign Management om de
effectiviteit van zijn gecombineerde marketingactiviteiten te verhogen.
Otto-Group is een pionier op het gebied van multichannel retail, waar
postorder, e-commerce en detailhandel onder vallen. SAS, leverancier van
business intelligence en voorspellende analytische software, levert OTTO
Nederland specifieke toepassingen voor marketing, zoals SAS Campaign
Management en SAS Enterprise Guide.

Vanwege de volwassenheid van de Nederlandse internetmarkt is OTTO Nederland
gekozen om ervaring op te doen met SAS Campaign Management. Jan Bosse,
manager marketing strategie & e-commerce bij OTTO Nederland: "Wij streven
naar uitbreiding van ons one-stop shopping concept. We willen klanten meer
keuze bieden en meer samenwerken met andere partijen om een nog betere
winkelervaring te leveren, met volop nieuwe shop-mogelijkheden en
faciliteiten. Om multi-step, multi-channel campagnes mogelijk te maken, zijn
we internationaal op zoek naar een geïntegreerde omgeving voor
campagnemanagement. Hiermee willen we het online en offline kanaal beter aan
elkaar koppelen. Zo kan de klant in het vervolg benaderd worden via het door
hen gewenste kanaal."

OTTO Nederland koos voor SAS om in de praktijk te ondervinden hoe de
Campaign Management-oplossing de effectiviteit van zijn marketing kan
vergroten. Deze ervaringen worden vervolgens ook internationaal gedeeld. De
eerste resultaten laten zien dat OTTO Nederland met het gebruik van SAS de
doorlooptijd van zijn campagnes verkort en meer inzicht heeft in de
resultaten van zijn marketinginspanningen.

Patrick Smelt, business development manager retail bij SAS: "OTTO is in de
dynamische online retailmarkt een speler met een duidelijke positionering en
een sterke groeipotentie. Samen met onze partner DDMS, specialist in
database marketing, zorgen wij ervoor dat OTTO Nederland nu met de klant
communiceert op het gewenste tijdstip, via het gewenste medium met de juiste
boodschap. Wij zijn ervan overtuigd dat OTTO Nederland zijn leidende positie
hiermee verder uitbouwt en deze ervaringen kan delen met
andere landen waar OTTO actief is."