DutchCowgirls: "Online is niet langer mannenwereld"

dinsdag 24 juni 2008

Zusje van DutchCowboys verzorgt nieuws door techy girls

Amsterdam, 24 juni 2008 – Vanaf vandaag is DutchCowgirls.nl live, het eerste
Nederlandse marketing- en techblog gemaakt door vrouwen. De site gaat over
merken, producten en marketingcampagnes en richt zich op mannen en vrouwen
die bovenmatig geïnteresseerd zijn in internet, marketing, gadgets en alle
andere mooie dingen. Medeoprichter van DutchCowgirls, Marjolijn Kamphuis:
"Af en toe lijkt het alsof de online wereld vooral het domein is van de man.
Vrouwen zijn net zo goed geïnteresseerd in technische dingen die mooi en
nieuw zijn, en kijken daar vaak net even anders tegenaan. Vandaar dat we
meiden met deze interesses een eigen spreekbuis wilden geven die ruimte
biedt aan die typische zaken die hen juist opvallen.'

Geek girls rule!
De DutchCowgirls houden van gadgets, mooie telefoons, auto's en computers.
Maar ook van goede reclame, films, muziek en inspirerende evenementen. Ze
reviewen e-shops, testen gadgets, widgets en auto's, delen verhalen over
dating-site horror en volgen het succes van boulevard blogger Perez Hilton.
DutchCowgirls kijken net even verder: Naast capaciteit en effect, óók naar
functionaliteit en esthetiek. Sommige dingen zijn bijvoorbeeld gewoon mooi.
Daarom heeft DutchCowgirls de rubriek 'Mooi Gevonden': een mobiele foto
dropbox van alles wat de cowgirls in het dagelijks leven in het oog springt.


De nieuwe site valt verder op doordat alles vanuit 'a woman's point of view'
wordt geschreven. Informatief, nieuwsgierig, bondig en eigenwijs. De dertig
enthousiaste meiden die bloggen op DutchCowgirls zijn actief in
verschillende vakgebieden; van online strategen tot mobiele adviseurs,
webdevelopers tot journalisten, studenten tot fashionista's, communicatie
professionals tot on/off-line publishers. In dienst of zelfstandig
ondernemend.

Initiatiefnemers
DutchCowgirls is voortgekomen uit DutchCowboys.nl, Nederlands populairste
marketing-techblog. Beiden zijn onderdeel van de Blog Idea Factory, waartoe
onder ander ook MobileCowboys en SearchCowboys behoren. Initiatiefnemers
zijn Henk de Hooge en Marjolijn Kamphuis, voorheen ook al blogger bij
DutchCowboys.

Marjolijn Kamphuis: "Het is tijd dat online media wat sexier worden, er
blijven op de bestaande blogs nog zoveel onderwerpen onderbelicht! Er zijn
genoeg sites over Search Engine Optimalisatie en de producten en plannen van
Microsoft, maar in dat soort kleurloze onderwerpen is slechts een kleine
groep mensen geïnteresseerd. Gadgets en trends daarentegen, dat interesseert
steeds meer mannen én vrouwen. Je merkt het aan het verschijnen van
gadgetpagina's in de Glossy's en de prominente aanwezigheid van onder meer
de iPhone en een site als Bag Borrow or Steal in de succesfilm Sex and the
City. DutchCowgirls komt dus op het juiste moment de hoek om galopperen."