Aardgasservice Noord stroomlijnt bedrijfsprocessen met OutSystems

dinsdag 6 mei 2008

Work Order Managementoplossing zorgt voor 75 procent tijdswinst bij
dienstverlening

Maarssen, 6 mei 2008 – Aardgasservice Noord, een dochteronderneming van
energieleverancier Eneco, heeft onlangs de Work Order Managementoplossing
van OutSystems in gebruik genomen. Hiermee integreert Aardgasservice Noord
alle dienstverleningsprocessen aan zijn 250.000 klanten rondom het onderhoud
en installatie van warmwaterapparatuur en HR-ketels. Aardgasservice Noord
(ASN) realiseert zo een tijdswinst van 75 procent bij hun service-verlening.
De oplossing is geïmplementeerd in samenwerking met ViaData, gecertificeerd
OutSystems-partner

De Work Order Management (WOM)-oplossing verbindt de verschillende bestaande
afdelingssystemen binnen ASN en maakt de informatie daaruit centraal
toegankelijk. Zowel voor het management als voor de medewerkers op kantoor
en in het veld. Aardgasservice Noord is daardoor in staat om altijd en
overal over actuele informatie te beschikken om zo de juiste kwaliteit en
snelle service te kunnen bieden aan zijn klanten. Service-aanvragen door
klanten, bijvoorbeeld een storingsmelding of bestelling van onderdelen,
komen bij het call center binnen en worden vervolgens dankzij de Work Order
Management (WOM)-oplossing centraal geregistreerd. De planningsafdeling
wordt, via hun eigen planningsmodule, op de hoogte gesteld van deze
service-aanvragen en plant vervolgens de servicemonteurs zo optimaal
mogelijk in.

De monteurs ontvangen onderweg automatisch service-aanvragen. Zij kunnen
zelf informatie uploaden over hun activiteiten, terwijl zij bij een klant
zijn. Gelijktijdig kunnen zij ook facturen aanmaken en online verzenden. Dat
is mogelijk dankzij de integratie van de WOM-oplossing met het financiële
Exact-systeem van ASN. Door deze directe en centrale manier van werken zijn
de administratieve lasten beperkt en is het inningsproces van de openstaande
rekeningen versneld.

Daarnaast scannen de monteurs met hun PDA de barcodes van producten die
vervangen zijn en aangevuld dienen te worden. Door de integratie van ASN's
bestelsysteem met de Work Order Managementoplossing wordt de order direct
bij de leverancier geplaatst. Deze levert de materialen binnen 24 uur af aan
de auto van de monteur, die hiermee vervolgens gelijk aan de slag kan. Dit
levert enorme tijdswinst op, maar ook een enorme kostenbesparing omdat ASN
hierdoor niet over een eigen magazijn hoeft te beschikken.

Sjaak Kok, operationeel manager bij Aardgasservice Noord: "De flexibiliteit
van de OutSystems Work Order Managementoplossing was een van de
belangrijkste redenen om hiervoor te kiezen. Het is volledig naar onze
wensen aangepast en integreert alle applicaties en modules die wij
gebruiken. We merken nu al de impact van het systeem op onze manier van
werken. De dienstverlening aan onze klanten is nu beter gestroomlijnd en
zorgt voor 75 procent tijdswinst bij de afhandeling van serviceaanvragen."