SAS kiest Whizpr voor PR

vrijdag 15 februari 2008

Huizen, 15 februari 2008 - SAS Nederland, leverancier van business
intelligence- en analytische software, heeft Whizpr geselecteerd voor
PR-activiteiten in Nederland.

De keuze volgt op eerdere stappen van SAS om de marketing en communicatie in
Nederland te intensiveren. Zo versterkte afgelopen jaar Sanjay Korteweg het
marketing- en communicatieteam als PR-verantwoordelijke voor SAS in
Nederland. Hetty Boerakker, Marketing Manager bij SAS over de keuze voor
Whizpr: "Bij de keuze voor een nieuw PR-bureau speelden kennis en ervaring
een belangrijke rol. Whizpr is IT-specialist met specifieke ervaring in de
BI-sector en beschikt over een goed netwerk. Naast het inhoudelijke aspect
was voor ons ook de 'klik' met de mensen bij Whizpr van groot belang."

SAS is opgericht in 1976 en specialist op het gebied van business
intelligence-software, analytics-oplossingen en dienstverlening. De
onderneming is eigendom van oprichter en CEO Jim Goodnight en groeit
continu. In 2007 kwam de totale omzet uit op $2,15 miljard, vijftien procent
meer dan een jaar eerder.

Meer dan 43.000 organisaties werken met software van SAS om grote
hoeveelheden gegevens inzichtelijk te maken en zo sneller accurate,
zakelijke beslissingen te kunnen nemen. SAS biedt naast processpecifieke ook
generieke oplossingen en is sterk op het gebied van data-integratie,
data-opslag en geavanceerde business intelligence- toepassingen, vanuit een
enterprise intelligence-platform.

Wereldwijd werken ruim 10.000 medewerkers bij SAS, van wie 3.400 in Europa.
SAS is sinds 1986 actief in Nederland en inmiddels werken er 120 medewerkers
in Huizen.

Meer informatie is te vinden op www.sas.com/nl.