Mobillion integreert advertenties in Online Video Player

donderdag 28 februari 2008

Samenwerking Adjustables levert gepersonaliseerd reclamemiddel op

Ede, 28 februari 2008 – De onlangs geïntroduceerde Online Video Player van
Mobillion is voorzien van een innovatieve advertentiecomponent. Hiermee
kunnen interactieve advertenties worden getoond in online video's, ook wel
in-stream adverteren genoemd. Deze component integreert advertenties
volledig in de video en biedt bedrijven de mogelijkheid om de
advertentieverkoop in eigen beheer te houden.

Mobillion heeft voor de advertentiecomponent een samenwerking gesloten met
Adjustables. Mobillion levert de techniek voor de videospeler en Adjustables
zorgt voor de mogelijkheid om advertenties als extra laag over de video's
weer te geven. Door een advertentie interactief te maken, wordt het aantal
zogeheten 'click throughs' vergroot, waardoor de advertentiewaarde hoger
wordt. Daarnaast is het mogelijk advertenties af te stemmen op de content.
In de toekomst zijn persoonlijke advertenties gebaseerd op locatie en het
profiel van de kijker mogelijk, zodat deze nog beter bij zijn of haar
voorkeuren aansluiten.

Met deze nieuwe en gepersonaliseerde advertenties vindt de integratie van de
beelden niet meer plaats op de videoserver van de zender, maar op de PC van
de kijker. Dit betekent dat de advertentiebeelden pas worden toegevoegd als
de film wordt opgevraagd. Binnenkort kan op basis van het IP-nummer heel
gericht een specifieke doelgroep worden geïdentificeerd en de boodschap
gepersonaliseerd worden aangeboden.

Volgens Menno Biesiot van Adjustables is de tijd van de 'pre-roll', een
korte commercial aan het begin van een online video, voorbij. "In-stream
video advertising is dé nieuwe tool voor reclamemakers. Deze manier van
online adverteren wordt veel beter opgenomen en gewaardeerd, omdat de kijker
niet direct wordt geconfronteerd met een alles dominerende commercial. Hij
ziet slechts een kleine advertentie-uiting in beeld. Wie meer wil zien over
de adverteerder, kan op de advertentie klikken", aldus Biesiot.

"We merken we dat veel organisaties hun advertenties graag naar eigen wens
willen inrichten. Met de technologie van Adjustables voor het integreren van
reclame in online video, bieden we veel vrijheid in de afstemming van
advertenties op de kijker", zegt Erik Leerkes, technisch directeur van
Mobillion. "Daarnaast is de kwaliteit van de meeste videospelers op dit
moment niet voldoende om in-stream adverteren mogelijk te maken. Ook de
integratie van een videospeler met een content management systeem levert
vaak problemen op. De Online Video Player biedt hoge beeldkwaliteit en sluit
naadloos aan op de meeste content management systemen."

Online Video Player wordt als zogenaamde ASP-dienst aangeboden, waardoor de
volledige techniek bij Mobillion wordt gehost. Hierdoor hoeven gebruikers
niet te investeren in technische kennis of specifieke hard- en software.