Symantec automatiseert IT-service workflow

woensdag 31 oktober 2007

Nieuwe Altiris Workflow Solution en Helpdesk Solution leveren efficiënte
IT-service door automatisering businessprocessen

Zaltbommel, 31 oktober 2007 – Symantec (Nasdaq: SYMC) introduceert Altiris
Workflow Solution en een update van Altiris Helpdesk Solution. De twee
oplossingen helpen bedrijven efficiënte IT-service te leveren door tools te
integreren en processen te automatiseren en herhaalbaar te maken. Met de
twee nieuwe producten is het open Altiris-platform nog beter in staat
IT-processen te verbeteren, kosten te verlagen en IT-services te laten
voldoen aan regels als Sarbanes Oxley. Altiris Workflow is nu gelimiteerd
beschikbaar.

Altiris Workflow Solution coördineert menselijke activiteiten en
IT-processen met zowel Symantec-oplossingen als technologieën van andere
partijen door middel van geïntegreerde webservices. De oplossing is
ontwikkeld om zelfs niet-technische medewerkers processen te laten
ontwerpen, veranderen, testen en uitrollen, dankzij een eenvoudige
drag-and-drop editor.

Integratie met CMDB
Altiris Workflow Solution maakt IT-gegevens bruikbaar en relevant door de
integratie met de Altiris CMDB en Altiris Task Server. CMDB-gegevens en
relaties vullen het workflow-proces, terwijl Task Server geautomatisereerde
configuratiebeheer-tools synchroniseert. Hierdoor worden IT-services
geleverd met zo min mogelijk menselijke tussenkomst.

"Symantec staat vooraan wat betreft het combineren van menselijke processen,
best practices en technologieën om IT-organisaties de kritische,
strategische partner in de bedrijfswereld te laten worden", aldus Greg
Butterfield, Symantec group president, Altiris Business Unit. "Symantec
maakt IT-processen herhaalbaar en voorspelbaar om IT-services en
gebruikersmogelijkheden te verbeteren, en kosten te laten dalen. Bovendien
zorgen we ervoor dat bedrijven hun compliancy-vereisten halen, dankzij
eenduidig IT-service-, security- en configuratiebeheer."

Altiris Helpdesk Solution
Dankzij updates voor Altiris Helpdesk Solution is er nu integratie met
Altiris Workflow Solution en Altiris Task Server. Daarnaast zijn
service-mogelijkheden, zoals een software-leveringsproces of een
aankoopverzoek van software, eenvoudiger aan te bieden aan eindgebruikers,
dankzij een nieuwe service-catalogus. Bovendien is er ondersteuning voor
Internet Explorer 7 en Office 2007 en is er integratie met IMAP e-mail.

Door de integratie van Altiris Helpdesk Solution en Workflow Solution met de
CMDB Solution ontstaat een omgeving waarin endpoint-beveiligings- en
-beheeroplossingen van Symantec samen kunnen werken, zoals best
practices-raamwerken als ITIL aangeven.

Beschikbaarheid
Altiris Workflow Solution van Symantec is nu in gelimiteerde beta-uitvoering
beschikbaar. Altiris Helpdesk Solution 6.0 sp5 is eveneens verkrijgbaar.