Nieuwe website zanox stimuleert affiliate sales

vrijdag 19 oktober 2007

Amsterdam, 19 oktober 2007 - zanox, specialist in global performance based
online marketing, introduceert een nieuwe website (www.zanox.nl) om
publishers en adverteerders te ondersteunen bij het optimaliseren van online
verkoop.

Onderdeel van de nieuwe site - die in 13 talen gelijktijdig live is gegaan -
is ondermeer zanox.TV, waarmee startende en professionele publishers middels
video gratis training krijgen in affiliate marketing. Eveneens zijn
adverteerders in staat om met video's de publishers verder te informeren
over hun programma's en nieuwe campagnes

Adverteerders zijn ingedeeld in de vier marktgroepen Shopping, Travel,
Finance en 'TIMES' (Telecom, Internet, Media, Entertainment en Software) als
onderdeel van de nieuwe strategie waarmee zanox het internet als
verkoopkanaal verder positioneert.

In het speciale startergedeelte van de site opent de beginnende publisher
eenvoudig een webwinkel waar hij een vergoeding ontvangt voor de producten
die hij op internet promoot.

Professionele publishers hebben baat bij de indeling in vier
publishergroepen die onderdeel uitmaken van de nieuwe zanox-strategie. Deze
groepen zijn zoekmachine marketing, Global Alliance Partner (GAP), portal-
en content websites en e-mail publishers. Zanox ontwikkelde voor deze
groepen tracking technologieën waarmee het gemakkelijker is om campagnes te
optimaliseren.

Roger Kenbeek, country manager zanox Benelux: "Ik ben enthousiast over de
herziene website. Onze Nederlandse publishers hebben de mogelijkheid om in
een Nederlandse interface in meer dan 40 landen wereldwijd programma's te
promoten. Speciaal voor onze internationale publishers voorzien wij daarom
alle programma's in het buitenland eveneens van een beschrijving in het
Engels."

"Bij het inrichten van de nieuwe website, is vooral gekeken naar de
gebruiksvriendelijkheid en introductie van nieuwe innovatieve onderdelen,
zowel voor de beginnende als de professionele publisher. Voor de
adverteerder benadrukken wij wat de toegevoegde waarde van performance based
marketing is binnen hun branche," aldus Uwe Bormann, International Marketing
Director.