AOL introduceert nieuwe portal in Zweden

dinsdag 23 oktober 2007

Derde nieuwe toevoeging aan Europees advertentienetwerk binnen zes weken

Amsterdam, 23 oktober 2007 – AOL Europe introduceert een portal in Zweden:
AOL.se <http://www.aol.se> . Dit is de derde Europese portal die live gaat
binnen zes weken, na die van Spanje en Italië. De launch is onderdeel van
AOL's plan om in de komende twee jaar wereldwijd dertig lokale portals te
introduceren.

De nieuwe Europese portals en recente overnames van TACODA, Third Screen
Media, Lightningcast en ADTECH zijn de laatste stadia in AOL's transitie van
aanbieder van internettoegang naar een wereldwijd internetbedrijf
ondersteund door advertenties. Door de overnames en het
Advertising.com-netwerk kan AOL adverteerders interessante tools bieden via
een breed netwerk van websites van derden en van AOL-sites zoals de
Nederlandse en Zweedse portal.

Dana Dunne, CEO van AOL Europe zegt: "Zweden is een snelgroeiende online
markt, met zeer hoge breedband penetratie en veel kansen voor online
adverteren. Door de introducties van portals en nieuwe diensten in Europa
hebben we een sterk aanbod gecreëerd voor zowel gebruikers als voor
adverteerders."

AOL.se biedt content (nieuws, sport en entertainment) en gratis webdiensten
voor e-mail, instant messaging en foto- en videodiensten.