Meubelfabrikant verbetert orderintake met Microsoft Dynamics AX en WEB Frontoffice

woensdag 23 mei 2007

Qurius optimaliseert informatie-uitwisseling front- en back office van
producent Artifort en Lande meubels

Veenendaal, 23 mei 2007 - Lande Group, meubelfabrikant van de designmerken
Artifort en Lande, heeft gekozen voor de ERP-oplossing Microsoft Dynamics AX
en WEB Frontoffice. Met deze oplossing wil Lande Group de orderintake
efficiënter laten verlopen en de informatievoorziening richting importeurs,
agenten en klanten verbeteren. Qurius verzorgt de implementatie van
Microsoft Dynamics AX en bouwt de interface met WEB frontoffice van
OfficePlusSupport.com.

Lande Group biedt zijn klanten innoverende designmeubels, meubelconcepten en
maatwerk. Een belangrijk aspect daarvan is dat klanten in staat worden
gesteld verschillende onderdelen en materialen te kiezen. Dit resulteert in
complex configureerbare producten met unieke artikelnummers. Met de WEB
frontoffice-applicatie stelt Lande Group zijn klanten, agenten en importeurs
in staat om via internet zelfstandig orders in te vullen. Door de koppeling
met Microsoft Dynamics AX worden zij in de toekomst ook geïnformeerd over de
voortgang van het productie- en logistieke proces.

"Wij hebben gekozen voor de combinatie van Microsoft Dynamics AX en WEB
frontoffice, omdat wij geen passende orderintake-oplossing konden vinden in
de markt", aldus Marco van der Rijt, controller van Lande Group. "Met WEB
frontoffice kunnen onze klanten, importeurs en agenten waar ook ter wereld
heel eenvoudig een specifiek meubel samenstellen. Zij worden door de
applicatie gestuurd direct de juiste keuzes te maken. Hierdoor verbetert de
kwaliteit van de stuurinformatie op basis waarvan de overige afdelingen aan
het werk gaan. Wij verwachten dat deze efficiëntieslag een flinke besparing
zal opleveren. De overige afdelingen, van productie tot distributie, zullen
worden ondersteund door Microsoft Dynamics AX. Wij hebben voor dit product
gekozen vanwege het open karakter van de oplossing. Dit is noodzakelijk om
klanten, agenten en importeurs eveneens via het web inzicht te geven in de
status van hun product. Met deze service kunnen wij de klanttevredenheid nog
verder verhogen."

De combinatie van WEB frontoffice en Microsoft Dynamics AX wordt door Qurius
als standaardproduct in de markt gezet. Zo kunnen ook andere meubel- en
interieurbedrijven hun klanten de mogelijkheid bieden om via het web
complexe orders te plaatsen.