Business Objects introduceert online community voor oplossen problemen

woensdag 16 mei 2007

Bilthoven, 16 mei 2007 – Business Objects, leverancier van Business
Intelligence-oplossingen (BI), heeft Insight (Insight.businessobjects.com )
gelanceerd. Dit is de eerste open, online community waar data-analisten,
technologen, bedrijfskundigen, academici en beeldend kunstenaars informatie
en kennis kunnen delen om wereldwijde problemen op te lossen, zoals de
opwarming van de aarde.

"De wereld wordt steeds intelligenter", zegt Bernard Liautaud, oprichter en
chief strategy officer van Business Objects. "Er zijn al diverse sites die
zich richten op het aggregeren en analyseren van gegevens. Insight biedt
leden hulpmiddelen voor visualisatie en uitwisseling van gegevens. Daarnaast
is het een platform waar nieuwe uitdagingen aan de online community worden
voorgelegd. We willen hiermee de manier waarop we grote problemen te lijf
gaan veranderen en problemen oplossen die wereldwijd van invloed zijn.
Daarnaast willen we via Insight de conventies en paradigma's van online
communities uitdagen."

Niet alleen wereldwijde, maar ook persoonlijke of bedrijfsproblemen kunnen
opgelost worden met Insight. Iedere individu of organisatie die een probleem
formuleert en informatie wil delen, kan een uitdaging 'posten' voor de
Insight Community.