Mitel's Live Business Gateway wint de Product of the Year Award

woensdag 21 maart 2007

Nieuwegein, 21 maart 2007 – Mitel, leverancier van voice-, video- en dataconvergentie voor breedband netwerken, is door het Amerikaanse magazine INTERNET TELEPHONY® uitgeroepen tot winnaar van de Product of the Year 2006 Award. Mitel heeft volgens het blad bewezen veel aandacht aan kwaliteit en belangrijke producteigenschappen te besteden, terwijl er ook gericht wordt gekeken naar de werkelijke marktbehoefte.

Over de Live Business Gateway
De Live Business Gateway integreert de Microsoft Live Communications Server met Mitel IP-telefonie en –applicaties. Door deze combinatie zien medewerkers in een organisatie wie via welk communicatiekanaal - telefonisch, per email of per Instant Messaging eventueel in combinatie met een webcam - beschikbaar is. Communicatiefuncties zijn bovendien direct te bedienen vanuit Microsoft Office-applicaties. Het is bijvoorbeeld mogelijk iemand te bellen door op zijn naam te klikken in een Word-document. Op deze manier is het mogelijk om op het juiste moment toegang te krijgen tot de juiste mensen binnen de organisatie. Uiteindelijk resulteert dit in het sneller kunnen nemen van beslissingen, lagere netwerkkosten, toegenomen mobiliteit en hogere productiviteit.

Mitel's Live Business Gateway bevat verder onder andere een functionaliteit voor het 'taggen' van gebruikers. Als iemand in gesprek is en het telefoontje wordt beëindigd, dan wordt de collega die hem wilde bereiken automatisch geïnformeerd. Ook krijgen gebruikers een mailtje in hun inbox van eventuele gemiste oproepen en kunnen ze de status van andere gebruikers op het netwerk bekijken. Ook kunnen gebruikers een conference call opzetten. Live Business Gateway is ook inzetbaar om te zien of iemand per gsm bereikbaar is.

Over INTERNET TELEPHONY
Sinds de eerste uitgave in februari 1998, is INTERNET TELEPHONY het enige magazine dat de focus legt op het leveren van informatie op het gebied van IP-communicatie technologieën. Het blad voorziet lezers van de belangrijkste informatie die nodig is voor het opdoen van productkennis voor de aankoop van hardware, software en services.