Keynote helpt MTV bij verbeteren van gebruikerservaring in virtuele wereld
woensdag 21 maart 2007
Haarlem, 21 maart 2007 - Keynote, internationaal specialist op het gebied
van online en mobile business performance, werkt samen met MTV Networks aan
het optimaliseren van de gebruiksvriendelijkheid van MTV's virtuele wereld
Laguna Beach, www.vlb.mtv.com. MTV zet Keynote en onderzoeksbureau Mauro
Usability Science in om de online gebruikerservaring te testen. Hiermee wil
MTV inzicht krijgen in de interactie tussen de gebruikers en de virtuele
wereld, en deze uiteindelijk verbeteren.
Virtual Laguna Beach is gebaseerd de MTV's televisieserie Laguna Beach en
neemt bezoekers mee naar Orange County Californië waar zij live deel kunnen
nemen aan afleveringen. Het testen van interactiviteit en complexiteit van
een dergelijk platform is niet eenvoudig met traditionele
onderzoeksmethoden. Om inzicht te krijgen in de manier waarop gebruikers
omgaan met Virtual Laguna Beach werkt het interne ontwikkel- en
onderzoeksteam van MTV Networks nauw samen met Keynote en Mauro Usability
Science.
Voor het onderzoek worden gespecialiseerde testmethoden gecombineerd. Door
het gebruik van Keynote WebEffective krijgt MTV zowel inzicht in de houding
als het gedrag van gebruikers, terwijl zij interactie hebben met de website.
Zo worden de voordelen van markt- en gebruikersonderzoek en webanalyse
gecombineerd in één geïntegreerde oplossing.
"Het belang van onderzoek naar de kwaliteit van de gebruikerservaring kan
niet vaak genoeg benadrukt worden. Keynote en Mauro Usability Science waren
essentieel voor ons om deze nieuwe virtuele werelden beter te begrijpen",
zegt Todd Cunningham, senior vice president consumer technology research bij
MTV Networks. "Het doel van Virtual Laguna Beach is het creëren van een
platform voor onze jonge kijkers dat de technologie van de virtuele wereld
integreert met televisieseries. We denken dat dit zeker is geslaagd en
hebben recent ook Virtual Hills, gebaseerd op de serie The Hills,
geïntroduceerd."
"Omdat bedrijven complexere en meer interactieve websites ontwikkelen en
daarbij ook hun producten, diensten en merken in virtuele werelden
introduceren, wordt het onderzoek naar de gebruikerservaring steeds
belangrijker", vertelt Don Aoki, general manager en senior vice president
Customer Experience Management bij Keynote. "Keynote WebEffective en
Keynote Competitive Research kunnen bedrijven hierbij belangrijke inzichten
bieden."
<< Home