Cisco introduceert Unified Communications System 6.0

dinsdag 6 maart 2007

platform uitgebreid met mobiele communicatie

Amsterdam, 6 maart 2007 – Cisco introduceert Cisco Unified Communications
System 6.0. Deze nieuwe versie maakt mobiel werken nog eenvoudiger door de
integratie van draadloze communicatie. De nieuwe suite biedt daarnaast
nieuwe oplossingen specifiek voor het MKB en extra mogelijkheden voor
effectiever samenwerken. Tot slot is het gemakkelijker voor derden om
applicaties te integreren. Cisco Unified Communications is een suite van
spraak-, data- en videoproducten die alle vormen van communicatie
ondersteunt en via één netwerk aan gebruikers beschikbaar stelt.

Draadloos
Cisco Unified Communications System 6.0 heeft als belangrijkste uitbreiding
de mogelijkheid om ook draadloze spraak-, data- en videocommunicatie te
integreren. De Cisco Unified Mobile Communicator levert medewerkers via een
mobiele telefoon of smartphone toegang tot het Unified Communications
systeem. Een intuïtieve grafische interface stelt de gebruiker in staat om
zijn bereikbaarheidsvoorkeuren op te geven, informatie op het
bedrijfsnetwerk te benaderen, e-mails en voice mails te bekijken of
beluisteren en tekstberichten op een beveiligde manier te verturen. Cisco
Unified Mobile Communicator werkt op diverse typen telefoon en met
verschillende mobiele netwerken (GSM en WiFi). De Cisco Unified Wireless IP
Phone 7921G maakt spraak via wireless LAN mogelijk en ondersteunt zowel de
802.11 a, b als g-standaard. Het is daarmee de eerste telefoon die de
802.11a-standaard ondersteunt.

MKB
Cisco Unified Communications Manager Business Edition combineert de
belangrijkste Unified Communications-toepassingen voor het grotere MKB
(100-500 medewerkers) op één enkel platform, dat makkelijk te installeren en
beheren is en dat flexibel en schaalbaar is. Het levert een compleet
portfolio aan geïntegreerde diensten, zoals bereikbaarheid via één
telefoonnummer, geïntegreerde voice- en e-mail en presence-functionaliteit.
Speciaal voor MKB-contact centers heeft Cisco Unified Contact Center Express
uitgebreid met Cisco Unified Web Interaction Manager en Cisco Unified E-mail
Interaction Manager, een interface die agents helpt om vragen via het web en
e-mail snel te beantwoorden gebruikmakend van een gedeelde knowledge base en
klantenhistorie. Cisco Unified Workforce Optimization helpt call center
managers om workforce management en kwaliteitsmanagement te combineren.

Samenwerking
Cisco Unified Communications System 6.0 biedt daarnaast enkele belangrijke
vernieuwingen ter verbetering van het samenwerken en communiceren op
afstand. Zo vergemakkelijkt Cisco Unified MeetingPlace 6.0 het opzetten van
telefoon- en videoconferenties vanuit één omgeving. Cisco Unity 5.0 maakt
het mogelijk berichten te beluisteren en te beantwoorden op het moment dat
ze worden opgenomen. Door spraakherkenning kan de gebruiker zijn toestel
handsfree bedienen. Hij kan op het display van de Cisco Unified IP Phone
berichten lezen, sorteren en afspelen. Om de veiligheid te verhogen kan
ieder bericht worden gecodeerd en eventueel worden voorzien van een deadline
tot wanneer het bericht kan worden gelezen of beluisterd.