Ogone start lokale klantenservice wegens cultuurverschil België

donderdag 15 februari 2007

Mijdrecht, 15 februari 2007 – Ogone, een van Europa’s grootste leveranciers
van betaaldiensten voor internet, richt in Nederland een customer
care-afdeling op. De van origine Belgische Payment Service Provider (psp)
heeft hiertoe besloten vanwege te grote cultuur- en taalverschillen met het
thuisland.

Naast het cultuurverschil, spelen ook zakelijke elementen een belangrijke
rol. Ogone Nederland staat qua omzet op het punt om België in te halen. De
psp wil deze sterke groei blijven behouden door op korte termijn lokale
mensen aan te nemen om de klantenservice te verzorgen.

Peter De Caluwe, Sales Director bij Ogone licht toe: “Tot nu toe verliep
alle klantenservice in de Benelux via ons kantoor in Brussel. De praktijk
leert echter dat, ondanks de ogenschijnlijke overeenkomsten tussen de lage
landen, contact met een landgenoot over het algemeen beter wordt
geaccepteerd.”

De eerste medewerker voor de Nederlandse customer care-afdeling, Sergio
Samson, is inmiddels begonnen. Samson heeft meer dan vijf jaar ervaring in
klantenservice in de internet- en telecom-branche. Hij werkte onder andere
bij Vodafone en XS4All. Ogone wil het volledige team in Nederland dit jaar
bijna verdubbelen tot zeven mensen.