Een moderne Valentijn koopt z'n kado online

woensdag 14 februari 2007

Romantische Nederlanders besteden vandaag tot 50 euro aan de liefde

Culemborg, 14 februari 2007 – Het online shoppen voor een cadeau is ook met
Valentijnsdag populair. Dat blijkt uit een onderzoek van prijs- en
productvergelijksite KIESKEURIG.nl. Een grote meerderheid van de
respondenten heeft wel eens een cadeau via internet gekocht of is van plan
dat te doen. Aan het onderzoek namen 450 personen deel.

Dat Valentijnsdag voor velen een aardigheidje is, blijkt uit het budget dat
deelnemers aan het onderzoek reserveren voor deze dag. Een meerderheid van
60 procent geeft een bedrag uit tot maximaal 50 euro, waarbij cadeaus passen
als een ingelijste foto, bloemen of lingerie. Slechts enkele personen geven
aan meer dan 500 euro te besteden aan een reis of korte vakantie voor hun
geliefde. De meeste respondenten gaven aan een kaart te gaan versturen, maar
ook hopen te ontvangen.

Liefde voor alle leeftijden
Daarnaast blijkt uit het onderzoek ook dat liefde niet aan leeftijd is
gebonden. In vrijwel elke leeftijdcategorie schenken de respondenten
aandacht aan Valentijnsdag door een geschenk te geven of samen iets leuks te
doen. De meeste cupido’s bevinden zich overigens in de leeftijdscategorie
tussen 20 en 29 jaar. Maar ook de dertigers zijn goed vertegenwoordigd.

Alleen nieuwe producten
Op de website van KIESKEURIG.nl kunnen consumenten prijzen en producten
vergelijken. De site is daarmee een handig hulpmiddel om je te oriënteren
voor een aankoop. Van de respondenten geeft 70 procent aan dat met
Valentijnsdag alleen nieuwe producten als cadeau in aanmerking komen.
Tweedehandsartikelen vinden de meeste romantische zielen dus niet gepast om
hun dierbare mee te verwennen.Valentijnsdag wordt verder vooral gebruikt om
de eigen geliefde aandacht te geven. Slechts een klein deel van de
deelnemers verrast een familielid of goede vriend of vriendin met
Valentijnsdag.

Meer dan de helft gaf aan volgend jaar weer aan Valentijnsdag te willen
doen. De bezoekers van KIESKEURIG.nl tonen daarmee vertrouwen te hebben in
de liefde.