Computerhulp op afstand dankzij Altiris Remote Assist Solution

woensdag 28 februari 2007

Altiris-versie van Citrix GoToAssist als uitbreiding van portfolio IT-
beheerproducten

Culemborg, 26 februari 2007 – Altiris, Inc. (NASDAQ: ATRS) leverancier van
'service oriented management'-oplossingen, introduceert Remote Assist
Solution, een hernoemde, Altiris-versie van Citrix GoToAssist. Dankzij de
software kunnen IT-beheerders snel en op afstand reageren op hulpverzoeken
bij computerproblemen.

Remote Assist Solution stelt support-medewerkers of managed service
providers in staat via internet verbinding te maken met computers van de
klant of gebruiker en snel IT-problemen te identificeren en op te lossen. Op
die manier zijn support-kosten voor klanten laag te houden en wordt de
kwaliteit van het IT service management verbeterd.

De nieuwe software wordt geïntegreerd met de servicegeörienteerde
beheerproducten van Altiris. De combinatie van goede ondersteuning op
afstand en krachtige IT-service managementoplossingen zorgt voor maximale
werknemerproductiviteit en efficiënt gebruik van de IT-infrastructuur.

Mike Dunham, president van The IT Squad, managed service provider van
Altiris: "Remote Assist Solution is voor ons een prima manier om onze
service beter op maat te maken. Aangezien we ook remote back-up en
systeembeveiliging aanbieden, is er vaak behoefte aan snel even iets
rechtzetten of nakijken in het systeem van onze klanten. Dit nieuwe
Altiris-product is daar een prima oplossing voor en is veel efficiënter dan
ter plaatse gaan, heen en weer bellen of andere remote-service technieken
die lang niet zo gebruiksvriendelijk zijn."

Chad Latimer, VP global services bij Altiris: "We hebben onlangs Remote
Assist Solution al uitgerold bij onze customer support-afdeling. Binnen één
dag beschikten al 103 professionals op vijf plekken ter wereld over de
technologie. Meer dan 80 procent van de klanten gaf aan dat de ondersteuning
via Remote Assist Solution nog sneller en beter was dan voorheen."

Specificaties
Remote Assist Solution vereist geen agent software of andere
software-bronnen. Het werkt automatisch en veilig via vrijwel elke firewall
en functioneert zelfs goed over een inbelverbinding.

Support-medewerkers kunnen met de oplossing onder andere chatten met
meerdere personen tegelijk en zien welke meldingen de eindgebruikers krijgen
om het probleem vast te stellen. Verder zijn vooraf vastgestelde berichten
in te stellen om veelgestelde vragen te beantwoorden en is een lopende
hulpsessie te verplaatsen naar een collega of een volledig team om het
probleem nog sneller te verhelpen.

Prijs en beschikbaarheid
Altiris Remote Assist Solution is per direct beschikbaar. De adviesprijs
bedraagt 4625 euro per jaar. Voor meer informatie www.altiris.com/sales