Sharp Electronics bespaart fors op operationele marketingkosten met Pivotal Marketfirst van CDC Software

vrijdag 23 februari 2007

Zeist, 23 februari 2007 - Sharp Electronics Manufacturing heeft zijn
marketingprocessen geoptimaliseerd door de ingebruikname van Pivotal
MarketFirst van CDC Software. De kosten per lead zijn hierdoor gedaald van $
78,- naar $ 8,-.

Sharp Electronics gebruikt MarketFirst voor het registreren, kwalificeren,
en toewijzen van leads uit verschillende bronnen zoals websitebezoek, losse
telefonische contacten, beurzen, evenementen, en telemarketing campagnes.
Daarnaast zet Sharp Electronics de dashboard-functionaliteit van MarketFirst
in om zijn dealers rechtstreeks van informatie te voorzien. De
leadinformatie die in MarketFirst wordt opgeslagen, vormt tevens de bron
voor telemarketingscripts. Tot slot wordt de applicatie gebruikt voor online
registratie voor beurzen, evenementen, trainingen, seminars en webseminars.

Verder heeft Sharp sinds de ingebruikname zo'n $ 420.000,- bespaard aan
activiteiten die voorheen door externe reclamebureaus werden gedaan.
Daarnaast is er jaarlijks een bedrag van circa $ 90.000,- op arbeidskosten
bespaard. De totale besparingen die hiermee gerealiseerd zijn, bedragen
circa $ 1,6 miljoen. Dit resultaat is vooral bereikt door het automatiseren
van processen die voorheen handmatig werden gedaan zoals leadgeneratie en
-kwalificatie. Daarnaast is er bespaard door printadvertenties te vervangen
door webgebaseerde campagnes en e-mail.

Pivotal MarktFirst is een marketing automation- en lead management-oplossing
die marketeers helpt hun complexe marketingactiviteiten te stroomlijnen en
de effectiviteit van complexe multi-channel campagnes te maximaliseren.