Watermark breidt productportfolio uit met Sofon Guided Selling

vrijdag 1 december 2006

Veenendaal, 1 december 2006 – Watermark, leverancier van Microsoft Dynamics
oplossingen breidt zijn productportfolio uit met software van het
Nederlandse bedrijf Sofon. Sofon Guided Selling stelt organisaties in staat
klantspecifieke producten en diensten effectief en foutvrij te verkopen.
Watermark biedt Sofon aan in combinatie met de Microsoft Dynamics software
waarmee Sofon is geïntegreerd.

Sofon Guided Selling is verkoopondersteunende software voor
klantordergestuurde ondernemingen. Sofon versnelt en vereenvoudigt het
verkoopproces, terwijl de kwaliteit van offertes en orders aanzienlijk
verbetert. Met Sofon wordt bedrijfseigen verkoop- en productkennis zodanig
vastgelegd dat ook met minder kennis en ervaring, een betere afstemming
plaatsvindt tussen klantwensen en productmogelijkheden. Omdat dit veel
administratieve tijd bespaart, is er meer tijd voor direct klantencontact.

Kees van Musscher, Chief Commercial Officer van Watermark: “Voor
klantordergestuurde bedrijven is het essentieel dat het traject van offerte
tot order foutloos en soepel verloopt. Door de lagere marges maakt dit het
verschil tussen winst of verlies op een individuele order. Standaard ERP- en
CRM-systemen leveren hiervoor alleen een basale ondersteuning. Sofon is
hierop ingesprongen. Sofon past goed bij Watermark omdat het bedrijf in de
afgelopen jaren met de Guided Selling software een uitstekende reputatie
heeft opgebouwd en bij tal van gerenommeerde bedrijven succesvolle
implementaties heeft gerealiseerd."

Otto van der Tang, Managing Director Sofon: “Nu we marktleider zijn in
Nederland is het ons doel de komende jaren met name in het buitenland sterk
te groeien. Wij verwachten dat de samenwerking met Watermark daaraan een
belangrijke bijdrage gaat leveren.”

Watermark zal vanuit haar focus op de klantordergestuurde industrie Sofon
met name inzetten als productconfigurator en ordergenerator voor Microsoft
Dynamics.  Ook is er inmiddels een koppeling met Microsoft Dynamics CRM
waarbij de integratie met Sofon zorgt voor het eenvoudig maken van offertes
en actueel inzicht in verkoopinformatie.