Ericsson en Aim4Music sluiten partnership in Benelux voor muziekportals
donderdag 14 december 2006
Rijen, 14 december 2006 - Ericsson en IT-entertainmentbedrijf Aim4Music
hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten om leveranciers van media- en
entertainmentdiensten het meest uitgebreide digitale muziekplatform in de
Benelux te bieden. De twee bedrijven leveren een muziekportal waarmee zowel
via internet als mobiele netwerken ringtones, videoclips en muzieknummers
aangeboden kunnen worden. Met de samenwerking willen Ericsson en Aim4Music
een sterke positie creëren op de markt voor muziekportals in de Benelux.
De service wordt aangeboden als een white label muziekdienst waarbij het
uitgebreide muziekaanbod van Aim4Music wordt gecombineerd met Ericssons
mobiele muziekplatform, en gepersonaliseerde content. Consumenten hebben
daarmee overal en altijd toegang tot de nieuwste content. Daarbij hebben zij
de flexibiliteit om de muziek onderweg of op hun pc te ontvangen zowel á la
carte- als op abonnementsbasis.
De samenwerking combineert onderdelen van Aim4Musics pc-aanbod en
Ericssons white label muziekdienst. Deze dienst wordt op dit moment door
meer mobiele operators gebruikt dan iedere andere gepersonaliseerde muziek
service ter wereld.
Binnen de samenwerking levert Aim4Music de muziek, de programmering,
webontwikkeling en integratie met de back-end. Ericsson voegt de content
voor de mobiele telefoon samen zoals ringtones en logos en handelt de
verkoop af voor operators. Daarnaast zorgt Ericsson voor de verdere
ontwikkeling van draadloze toepassingen, integratie en ondersteuning van
operators en hosting. Met de oplossing kan optimaal geprofiteerd worden van
de omzetmogelijkheden. Ook functioneert de dienst op de mobiele toestellen
van alle grote fabrikanten.
Henri Lessing, CEO van Aim4Music: Ericsson beschikt over complementaire
muziekproducten en geavanceerde kennis van mobiele toepassingen. Samen met
onze know-how en contacten met entertainment-partijen ontstaat er een
compleet aanbod van techniek en creativiteit waarmee we tegemoet komen aan
de sterke vraag naar dit soort oplossingen.
Muziekdistributie via het internet en de mobiele telefoon die aansluit bij
de wensen van zowel de artiest als de consument, is sterk in opkomst en zal
ook niet meer verdwijnen, vertelt Nils de Baar, Algemeen Directeur Ericsson
in Nederland. Aim4Music is een partij met waardevolle kennis en ervaring in
de muziekbranche. Door de combinatie ontstaat er synergie en bieden we onze
klanten een totaaloplossing.
<< Home