StreamServe Account Statement software verandert statisch bankafschrift in marketinginstrument

dinsdag 3 oktober 2006

Software maakt cross- en upsell mogelijk door informatie op maat en
flexibele documentopmaak

Capelle a/d IJssel, 3 oktober 2006 - StreamServe, wereldwijd specialist in
Enterprise Document Presentment (EDP), heeft de functionaliteit van
StreamServe Financial uitgebreid. Deze applicatie voor de financiële sector
automatiseert het samenstellen, personaliseren, opmaken, distribueren en
archiveren van documenten. De software bevat nu de module StreamServe
Account Statement, waarmee bankafschriften duidelijker zijn op te maken en
dynamisch worden verrijkt met op de klant afgestemde informatie of
marketingboodschappen. StreamServe verandert een bankafschrift zo in een
strategisch document dat cross- en upsell mogelijk maakt en de
klantenloyaliteit verbetert.

Michiel Glazener, account manager Financiële Markt van StreamServe Benelux:
"Het traditionele bankafschrift is vaak onduidelijk en bevat ook algemene
informatie die niet op de individuele klant van toepassing is. Daarnaast
ziet het afschrift er voor ieder type klant hetzelfde uit. StreamServe
Financial maakt hier een einde aan. Door op basis van klantprofielen, of
zelfs de inhoud van een afschrift, specifieke informatie en
marketingboodschappen aan het afschrift toe te voegen, wordt het een
concreet, omzetgenererend klantcontact. Banken kunnen ook afschriften
consolideren om papier en portokosten te besparen."

"Daarnaast zijn gegevens helder te presenteren in tabellen of grafieken en
worden boodschappen duidelijker overgebracht. Ook is het mogelijk
persoonlijke informatie of marketingboodschappen toe te voegen voor cross-
en upsell-doeleinden. Bovendien hebben klanten nu de keuze in welk formaat
zij het document willen ontvangen en is het mogelijk te kiezen voor een
andere lettergrootte. Op basis van de wensen van de individuele klant kan de
financiële instelling kiezen voor distributie via e-mail, post, internet of
sms", vervolgt Glazener.

Recent onderzoek van de universiteit van Frankfurt, StreamServe en Bonpago*
toont aan dat 32 procent van de klanten bij Duitse banken meer financiële
producten zouden afnemen als de marketingboodschappen en aanbiedingen op hun
persoonlijke situatie zouden zijn afgestemd.

"Een bankafschrift is een ideaal middel voor banken om aanvullende producten
te promoten, en klanttevredenheid te verbeteren, maar veel banken slagen er
niet in dit voordeel te benutten", aldus Donovan Pfaff, mede-auteur van het
onderzoek en partner bij Bonpago.

Banken, verzekeringsmaatschappijen en effectenmakelaars kunnen met
StreamServe Financial hun interne informatiesystemen omvormen tot
dynamische, interactieve en klantgerichte communicatiesystemen, zonder
ingrijpend maatwerk. StreamServe introduceert binnenkort meer StreamServe
Financial modules.