Business Objects zet Benelux-organisatie op

dinsdag 3 oktober 2006


Centrale structuur biedt voordelen voor klanten, partners en medewerkers

Bilthoven, 3 oktober 2006 – Business Objects, leverancier van Business
Intelligence-oplossingen, voert per 1 oktober 2006 een organisatiewijziging
door waarmee op 1 januari 2007 een centraal aangestuurde Benelux-organisatie
een feit zal zijn. Hiermee verwacht Business Objects de relaties met haar
klanten en partners beter te kunnen beheren. De nieuwe Benelux-organisatie
zal worden geleid door Sabine Palinckx, de huidige Country Manager voor
Nederland.

Een pré van de organisatiewijziging is dat specialistische productkennis,
bijvoorbeeld op het gebied van Enterprise Performance Management (EPM) en
Enterprise Information Management (EIM), voor meer klanten in de regio
beschikbaar komt. Daarnaast verwacht Business Objects voordelen te behalen
uit operationele efficiency van de backoffice processen.

Sabine Palinckx, Regional Manager Benelux: “Met deze centralisatie zet
Business Objects een belangrijke stap naar verdere groei. Niet alleen onze
klanten profiteren hiervan, het betekent ook dat onze medewerkers meer
mogelijkheden krijgen zich te ontwikkelen.”

Philippe Janssens, Country Manager voor België en Luxemburg: “We merkten dat
met name onze grote klanten meer en meer behoefte hadden aan een
grensoverschrijdende benadering en dat ze de diensten en kennis van
internationale specialisten erg waarderen. Op Europees niveau is daartoe een
aantal landen samengevoegd tot nieuwe regio’s. Met de Nederlandse collega’s
hebben we al vaker nauw samengewerkt, en ik verwacht dat onze klanten van
deze stap ook alleen maar beter worden.”

De organisatieverandering zal aan het einde van Business Objects’ fiscale
jaar op 1 januari 2007 zijn afgerond. De organisatiewijziging heeft
vooralsnog geen gevolgen voor de beide Business Objects-kantoren. Het
Nederlandse kantoor in Bilthoven bestaat sinds 1995, en bedient 900 klanten.
Het kantoor in Brussel is in 1997 opgericht, en bedient 600 klanten.