Nieuwe release TOPdesk Enterprise: grotere efficiëntie door sturen op Key Performance Indicators en nieuwe facilitaire modules

woensdag 11 oktober 2006

Nieuwe toevoegingen maken TOPdesk Enterprise breder toepasbaar

Delft, 11 oktober 2006 – TOPdesk, specialist in gestandaardiseerde
service-management applicaties, introduceert de nieuwe release van TOPdesk
Enterprise. Deze versie is uitgebreid met rapportagemogelijkheden op basis
van Key Performance Indicators (KPI’s). Ook zijn de facilitaire modules
Reserveringen & Verhuur en Huisvestingbeheer toegevoegd. TOPdesk Enterprise
is hiermee nóg breder inzetbaar bij afdelingen waar vragen en meldingen
binnenkomen - zoals ICT, Facilitair en P&O.

De nieuwe release van TOPdesk Enterprise biedt rapportages op basis van
KPI’s. Hiermee hebben managers een visuele rapportagemiddel in handen en
krijgen zij inzicht in het functioneren van de servicedesk. Vanuit een
persoonlijk dashboard krijgen medewerkers hun werkzaamheden te zien op basis
van KPI’s. Het dashboard geeft bijvoorbeeld weer hoeveel meldingen er
openstaan. De medewerker heeft op deze manier op elk moment een up-to-date
grafisch overzicht van de stand van zaken.

Facilitaire modules
De nieuwe facilitaire modules Reserveringen & Verhuur en Huisvestingsbeheer
ondersteunen het beheer van de faciliteiten van organisaties. Met de module
Reserveringen & Verhuur is het mogelijk allerhande zaken te reserveren. In
de module is een kalender opgenomen om direct inzicht te hebben in de
beschikbaarheid van vergaderruimtes, beamers, laptops, etc. In de module
Huisvestingsbeheer worden gebouwen, terreinen en hun eigenschappen en
onderlinge relaties vastgelegd.

TOPdesk Enterprise is specifiek ontworpen voor gebruik op grote schaal. Het
is daardoor mogelijk een shared service center te creëren voor organisaties
die al hun diensten centraal willen bundelen. Met het toevoegen van de
facilitaire modules Reserveringen & Verhuur en Huisvestingbeheer speelt
TOPdesk in op de vraag naar een breder toepasbare service
managementoplossing. Met de nieuwe release van TOPdesk Enterprise kunnen
ICT-, Facilitaire en P&O-afdelingen efficiënter worden in het registreren en
beheren van vragen en meldingen.