Mercury maakt BTO-strategie bekend voor Service Oriented Architecture

dinsdag 10 oktober 2006

Geïntegreerde benadering vermindert risico’s, verhoogt kwaliteit diensten en
leidt tot meetbare bedrijfsresultaten

Amstelveen, 10 oktober 2006 – De belangrijkste uitdaging bij de
implementatie en het beheer van een Service Oriented Architectuur (SOA) is
dat door de flexibele IT-omgeving de bedrijfsvoering kwetsbaarder wordt.
Mercury, leverancier van BTO-oplossingen, beschrijft in zijn SOA-strategie
hoe bedrijven deze risico’s kunnen beperken en de resultaten van hun
SOA-projecten meetbaar kunnen maken. Uitgangspunt hierbij is een benadering
waarbij governance, kwaliteit en management geïntegreerd zijn. De Mercury
SOA-strategie wordt verder toegelicht tijdens Mercury World.

Met zijn SOA-strategie adresseert Mercury de belangrijkste problemen op het
gebied van SOA-management, zoals het terugdringen van de hoeveelheid werk
die vaak noodzakelijk is om de grote hoeveelheid aan functies en onderlinge
relaties tussen de verschillende applicaties en diensten afdoende te testen.
Ook is het van belang om een ‘domino-effect’ te voorkomen wanneer er
problemen optreden met bepaalde applicaties en geautomatiseerde
bedrijfsprocessen die services ondersteunen. Mercury identificeert deze
SOA-gerelateerde problemen en lost deze op voordat zij een negatieve impact
op de bedrijfsvoering hebben.

Yuval Scarlat, senior vice president of products bij Mercury: “Onze klanten
zitten niet te wachten op visionaire, propriety-gebaseerde SOA-strategieën
die te ver af staan van de problemen die ze in de dagelijkse praktijk
tegenkomen op het gebied van governance, change management,
kwaliteitsbeheer, en problem management. Mercury heeft een stevig track
record wanneer het gaat om verminderen van deze risico’s en het behalen van
positieve bedrijfsresultaten bij de meest kritische IT-initiatieven. Vaak
zijn dat projecten op het gebied van SOA, service management en compliance.”