Mobillion en CRM-leverancier RLC starten samenwerking

woensdag 28 januari 2009

E-mail en self service-module en bijbehorende dienstverlening bespaart
non-profit organisaties tijd en kosten

Ede, 28 januari 2009 – Mobillion gaat samenwerken met RLC, leverancier van
CRM-systemen voor charitatieve instellingen, leden-, koepel- en
brancheorganisaties. Mobillion en RLC ontwikkelen samen twee modules en de
bijbehorende dienstverlening, bestemd voor de gebruikers van de CRM-systemen
van RLC, ter ondersteuning van e-mailing en self service.

Met de e-maildienst zijn eenvoudig e-mails (bulk e-mail) te versturen aan
zelf te selecteren delen van het relatiebestand in het RLC CRM-systeem,
zoals leden, donateurs en andere relaties. De self service-dienst biedt
leden, donateurs en andere relaties van non-profit organisaties die gebruik
maken van de RLC software de mogelijkheid om zelf onder andere
adreswijzigingen door te voeren die direct worden verwerkt en opgeslagen in
het CRM-systeem van RLC. Het gebruik van de modules levert goede doelen en
non-profit organisaties veel tijdsbesparing op.

E-mail
Het versturen van grote hoeveelheden gepersonaliseerde e-mails, zoals
bijvoorbeeld nieuwsbrieven, is vaak erg omslachtig. Vanuit het CRM-systeem
moeten mailadressen eerst geselecteerd en geëxporteerd worden om vervolgens
via een e-mailprogramma ingelezen, verwerkt en verzonden te worden. Dit
proces is tijdrovend en foutgevoelig. De e-mailmodule van RLC en Mobillion
maakt het mogelijk direct vanuit het CRM-systeem grote hoeveelheden
gepersonaliseerde e-mails te versturen. Onderscheidend aan deze module is
verder dat responsegegevens, zoals foutieve e-mailadressen (bounce
informatie), gelezen e-mails en de clickstreams direct zijn te verwerken in
het CRM-systeem. De technische en operationele uitvoering van het verzenden
van e-mails en verwerken van de response kan, indien gewenst, geheel
verzorgd worden door RLC en Mobillion zodat de non-profit organisatie hier
geen omkijken naar heeft.

Self service
De self service-module van Mobillion en RLC speelt in op de trend dat
consumenten steeds meer zelf online administratieve handelingen verrichten,
zoals het aanmelden van een lidmaatschap, het doorgeven van verhuizingen en
het wijzigen van andere gegevens. Met de self service-module van Mobillion
en RLC kunnen donateurs, leden en andere relaties via de website van de
non-profit organisatie zelf gegevens aanpassen. Deze worden vervolgens
direct verwerkt in het CRM-systeem van RLC. Mobillion en RLC bieden deze
module ook aan als dienst, zodat alle infrastructurele, beveiligings- en
andere operationele zaken niet door de non-profit organisatie hoeven te
worden geregeld en uitgevoerd.

Marc Schoutens, algemeen directeur Mobillion: "We zijn erg blij met de
samenwerkingsovereenkomst met RLC. We zien dat er in de non-profit branche
steeds meer vraag komt naar technologie voor online interactie en
communicatie. Via de samenwerking met RLC koppelen we deze technologie met
het bestaande CRM-systeem met daarin de leden en vrijwilligers. Zo stellen
wij non-profit organisaties in staat het contact met hun leden te verbeteren
en uit te breiden. We zijn er dan ook van overtuigd dat dit een begin is van
een vruchtbare en langdurige samenwerking met RLC."

Edwin Schalk, algemeen directeur RLC: "We zien al geruime tijd dat
CRM-systemen, traditioneel vaak gebruikt voor het reactief beheren van
klantcontacten en faciliteren van financiële stromen, nu steeds vaker worden
ingezet om pro-actief in contact te treden met relaties. Daarnaast worden
dergelijke systemen steeds vaker gebruikt als basis voor allerlei online
activiteiten. Dit is goedkoper en biedt een extra communicatiekanaal voor
werving, retentie en dataonderhoud. Om deze pro-actieve klantbenadering ook
voor onze klanten zo eenvoudig mogelijk te maken, hebben wij besloten ons
producten- en dienstenaanbod uit te breiden met deze modules en diensten. In
het verleden hebben we dergelijke mogelijkheden voor een aantal klanten al
als maatwerk ontwikkeld. Dat wordt nu gestandaardiseerd, waardoor de
implementatie van deze modules eenvoudiger en dus goedkoper zal worden.
Daarnaast bieden we bulk e-mail en self service dus nu ook als dienst. Na
een marktverkenning hebben wij gekozen voor Mobillion, omdat zij de
technologie en de expertise in huis hebben om dit op korte termijn samen met
ons te realiseren en te exploiteren."