BRAIN FORCE breidt MS Gold partnership uit met licentiecompetentie

dinsdag 2 september 2008

Virtualisatietrend maakt gedegen licentiekennis steeds belangrijker

Veenendaal, 2 september 2008 – BRAIN FORCE heeft zijn Microsoft (MS) Gold
Partnership uitgebreid met een licentiecompetentie. Microsoft kent deze
status toe aan partijen die beschikken over gedetailleerde kennis van het
licentieprogramma van Microsoft en andere belangrijke softwareleveranciers.
 
Van licenties tot en met de uitrol
Tom van Gelder, Licensing Marketing Manager van Microsoft: "Partners die
klanten goed kunnen adviseren over hun licentiebeleid zijn voor ons van
groot belang. In het verleden focusten ICT-leveranciers zich vaak alleen op
de uitrol van de software en niet op het licentiecontract. BRAIN FORCE neemt
deze stap extra nu wel.  BRAIN FORCE's expertise van onze software én
licentiecontracten biedt klanten duidelijke toegevoegde waarde. Zo kunnen
klanten optimaal kunnen profiteren van de voordelen van ons platform."

Kennis infrastructuur
BRAIN FORCE  heeft jarenlange architectuurexpertise met betrekking tot de
inrichting van complexe ICT-infrastructuren en het bijbehorende
applicatiemananagement.  Herjan van den Hengel van BRAIN FORCE: "Steeds
vaker vroegen klanten ons ook om advies over aan te schaffen licenties.
Klanten goed adviseren over het soort Microsoft-licenties dat ze moeten
kiezen vergt echter specifieke kennis. Moet een klant licenties kopen of
juist huren? Hoe kan het bijbehorende asset management zo goed mogelijk
plaatsvinden?  Daar komt nog bij dat  licentiekennis steeds belangrijker
wordt, zeker nu het door de virtualisatietrend voor bedrijven steeds
lastiger te bepalen wordt welke licenties ze moeten aanschaffen. Daarom
hebben we als  BRAIN FORCE geïnvesteerd in expertise over dit onderwerp. Het
behalen van deze licentiecompetentie is hiervan de bekroning."