TCD: Klant zit vaker aan het stuur

donderdag 8 mei 2008

Drukbezochte Thuiswinkel, Contactcenter en Direct Marketing Vakbeurs toont
groeiende vraag aan naar klantgerichte producten en diensten

Woerden, 8 mei 2008 – Terwijl de markt van online verkoop met veertig
procent explosief stijgt, kiezen direct marketeers voortaan voor de dialoog
met de klant en focussen organisaties in hun klantrelaties meer op
loyaliteit. Dat bleek tijdens de driedaagse Thuiswinkel, Contactcenter en
Direct Marketing Vakbeurs (TCD) in de Utrechtse Jaarbeurs van 22 tot en met
24 april jongstleden.

Zo kondigde een klassiek Nederlands bedrijf als HEMA op de vakbeurs aan de
komende jaren zwaar in te zetten op online verkoop. Ook het aandeel
klantcontacten met organisaties blijft aanzienlijk toenemen. Juist omdat
organisaties meer en meer op elkaar lijken, is een toenemende behoefte aan
onderscheid merkbaar. Organisaties zoeken dit onderscheid met name door zich
in hun customer service meer te richten op verhoging van klantloyaliteit. De
hoeveelheid klantcontacten is daarmee niet langer leidend. Dit geldt voor
uiteenlopende bedrijven, variërend van Nutricia Kindervoeding en De
Kindertelefoon tot Postbank en SNT.

Dit jaar bezochten 9.083 bezoekers de driedaagse beurs, tegen 7.812 vorig
jaar. Uit de evaluatie van de beursbezoekers bleek dat een overgrote
meerderheid positief gestemd was over de driedeling Thuiswinkel,
Contactcenter en Direct Marketing Vakbeurs van TCD.
De beurs vindt volgend jaar plaats van 21 t/m 23 april 2009, eveneens in de
Jaarbeurs te Utrecht.