Reisbranche verhoogt effectiviteit klantcontact met StreamServe

woensdag 14 maart 2007

Capelle a/d IJssel, 14 maart 2007 – StreamServe, marktleider in
Enterprise Document Presentment (EDP), stroomlijnt de documentverwerking
van een groot aantal Nederlandse en internationale reisorganisaties.
ClubMed, Holland International, Oad, ER Travel, Kras, TUI en Arke
personaliseren met behulp van de software van StreamServe onder meer
vouchers, kofferlabels en vluchtgegevens. Ook de afhandeling van KLM's
e-ticket (online vluchtboekingen) verloopt geheel geautomatiseerd
dankzij de EDP-software van StreamServe.

Reisorganisaties stellen nu diverse invulformulieren interactief via de
website beschikbaar, zoals een aanvraag voor autohuur. Klanten, directe
en indirecte verkoopkanalen en autoverhuurbedrijven profiteren hiervan.
Voorheen werden deze documenten op papier ingevuld en met de hand in
diverse systemen - van onder andere de touroperator en het
autoverhuurbedrijf - ingevoerd. Met StreamServe zijn het digitaal
ingevulde formulier en de gegevens simultaan beschikbaar.

De marges op reizen staan onder druk door stijgende kosten als gevolg
van de internationale strijd tegen het terrorisme, afnemende boekingen
en de toename van online boekingen. Reisorganisaties grijpen deze
ontwikkelingen aan om de kosten van documentverwerking terug te dringen
en de effectiviteit ervan te vergroten. StreamServe is als specialist in
de reisbranche een veelgevraagde partner bij die omschakeling.

"Met succes hebben we in de afgelopen twee jaar grote reisorganisaties
geholpen om hun klantcontacten beter te benutten", zegt John Peters,
Partner Manager van StreamServe. "Wanneer je online een reis boekt en
twee dagen later ontvang je al je gepersonaliseerde reisbescheiden in
een mooi opgemaakt boekje, dubbelzijdig gelaserprint met alle relevante
reisinformatie in volgorde van gebruik bijeen, dan boek je daar je
volgende reis weer. Zorgvuldige omgang met informatie verhoogt de
klantloyaliteit. Onze klanten benutten marktontwikkelingen om tot een
efficiënter en winstgevender klantcontact te komen en onze software
sluit daar uitstekend op aan."

EDP-software van StreamServe stroomlijnt documentafhandeling door
gegevens uit diverse systemen te verzamelen en bewerken en deze
automatisch conform huisstijl op te maken. Vervolgens distribueert de
software de documenten aan klanten via diverse kanalen, zoals post,
e-mail, portal of fax, en archiveert ze in realtime. Klanten kunnen zelf
aangeven op welke wijze ze de documenten wensen te ontvangen.