Keynote meet nu ook Google Maps
donderdag 29 maart 2007
Haarlem, 29 maart 2007 - Keynote, internationaal specialist op het gebied van online en mobile business performance, introduceert Transaction Perspective High Frequency. Dit is een dienst voor het operationeel meten van prestaties van 'rich internet'-toepassingen zoals Google Maps, die gebruikmaken van Java, Flash, AJAX, Webservices, en andere geavanceerde web-technologieën.
Transaction Perspective High Frequency is specifiek ontwikkeld voor het meten van webtransactie-omgevingen. Het maakt hierbij gebruik van Keynote's True Experience technologie, waarbij Microsoft's Internet Explorer wordt ingezet voor het meten van rijke, Web 2.0-internetapplicaties.
Transaction Perspective High Frequency kan onder meer gebruikt worden wanneer een web- of IT-manager van plan is een nieuwe AJAX- of Flash-gebaseerde webapplicatie in te zetten (bijvoorbeeld AOL Mail of Google Maps) en de gebruikerservaring voor deze complexe en zeer interactieve applicaties wil meten. Het gebruik van webtechnologie als AJAX vereist dat de code daadwerkelijk in een echte webbrowser wordt uitgevoerd die op de achtergrond asynchroon content downloadt. De IT-afdeling heeft dan behoefte aan frequente en statistische verantwoorde gegevens om de prestaties van de site goed te kunnen inschatten.
Daarnaast kan Transaction Perspective High Frequency ook gebruikt worden voor het geval een web- of contentontwikkelaar een update van een webapplicatie test, die gebruikmaakt van Java, Flash of content van derde partijen (advertenties, mash-ups, plaatjes van content distribution networks, etc.) De webontwikkelaar wil de prestaties van de nieuwe applicatie afzetten tegen de oude om er zeker van te zijn dat de gebruikerservaring is verbeterd (of in elk geval niet verslechterd). De nieuwe metingen geven hem de mogelijkheid de prestaties van beide versies naast elkaar te leggen.
Opsporen problemen speficieke content
Tegelijkertijd is nu ook Keynote's nieuwe Web Content Diagnostics optie beschikbaar voor het opsporen van problemen met specifieke webcontent. In korte tijd kan de IT-afdeling zien welke content precies het probleem veroorzaakt en maatregelen nemen. Organisaties hebben direct inzage in fouten op hun website zoals het ontbreken van knoppen en andere programmeerfouten. Daarbij kan worden geidentificeerd welke objecten (zoals JPEG files of andere objecten als JavaScript) precies problemen veroorzaken op een pagina. Ook laat het programma per object zien hoe de performance na verloop van tijd verandert.
<< Home