Cisco TelePresence-vergaderoplossing verbindt meerdere locaties

vrijdag 16 maart 2007

Klanten Regus kunnen op vijftig locaties TelePresence-meeting boeken

Amsterdam, 16 maart 2007 – Cisco introduceert een reeks nieuwe technologieën
die de mogelijkheden van de TelePresence-vergaderoplossing verder
uitbreiden. Zo kunnen vanaf nu virtuele bijeenkomsten worden gehouden tussen
deelnemers verspreid over meer dan twee locaties en kunnen ook vergaderingen
worden georganiseerd met klanten of partners die zich buiten de firewall van
het bedrijf bevinden. Daarnaast introduceert Cisco een aantal oplossingen
dat de samenwerking binnen de virtuele vergaderomgeving verbetert en waarmee
deelnemers aan een TelePresence-bijeenkomst makkelijker documenten, objecten
en afbeeldingen kunnen delen. Ook kan door de integratie met Cisco Unified
Contact Center Express eenvoudig hulp van bijvoorbeeld technisch contact
center-personeel worden ingeroepen als er wordt vergaderd met een klant.

Regus Group, 's werelds grootste leverancier van vernieuwende
werkplekoplossingen, heeft Cisco TelePresence gekozen voor een nieuwe
publieke dienst. Op vijftig locaties in de wereld kunnen Regus' klanten
binnenkort een virtuele TelePresence-meeting boeken.

Meerdere locaties
Een belangrijke stap in de evolutie van Cisco's TelePresence-oplossing is de
mogelijkheid om meerdere locaties met elkaar te verbinden in één enkele,
virtuele meeting. Cisco's nieuwe TelePresence Multipoint Switch, die
maximaal 36 afzonderlijke fysieke locaties ondersteunt, biedt bedrijven de
mogelijkheid om deelnemers met één druk op de knop uit te nodigen aan de
virtuele vergadertafel, ongeacht de locatie. Afhankelijk van de ingestelde
gebruikersvoorkeuren kunnen deelnemers die aan het woord zijn individueel
worden afgebeeld of per complete locatie.

Meerdere organisaties
Het is nu ook mogelijk om TelePresence-vergaderingen op te zetten buiten de
eigen firewall, waardoor meetings tussen verschillende bedrijven mogelijk
zijn, via Cisco Secure Business to Business TelePresence-technologie. Nu
kunnen bedrijven ook virtuele meetings organiseren met klanten of partners,
net zo eenvoudig als het plannen van een interne meeting. Hiermee wordt de
tijdspanne verkleind waarin belangrijke beslissingen genomen kunnen worden,
en daarnaast wordt op reiskosten van alle betrokken partijen bespaard.

Meerdere documenten, applicaties en objecten
De mogelijkheid om nieuwe producten te tonen of presentaties te delen, is
essentieel voor een effectieve vergaderervaring. Met de nieuwe Cisco
Auto-Collaborate-functie kunnen deelnemers eenvoudig bestanden, fysieke
documenten en objecten delen via TelePresence, dankzij collaboration tools
als een high-definition documentcamera of door simpelweg een laptop aan te
sluiten. Dankzij deze functie worden afbeeldingen van het meest recent
geactiveerde apparaat automatisch geprojecteerd in alle
TelePresence-locaties die deelnemen aan de meeting. Dit werkt volledig
plug-and-play en zonder tussenkomst van een gebruiker.

Contact met meerdere klanten tegelijk
Cisco heeft de TelePresence-oplossing eveneens geschikt gemaakt voor contact
centers, met de introductie van de Cisco TelePresence Virtual Agent, een
nieuwe oplossing die de eenschermsoplossing Cisco TelePresence 1000
integreert met Cisco Unified Contact Center Express. Door deze nieuwe
oplossing kan gespecialiseerd verkoop- of technisch personeel realtime
virtueel worden ingezet voor een efficiënter en productiever klantcontact.
Deze experts kunnen nu on-demand communiceren met klanten verspreid over
meerdere locaties, zonder dat ze naar deze plekken hoeven te reizen.

Cisco kondigt eveneens de ondersteuning aan voor videoconferentiesystemen
van derden, gebaseerd op de H.323-standaard, zodat bij de adoptie van
TelePresence voortgebouwd kan worden op bestaande investeringen.

Diensten en partners
Tot slot introduceert Cisco Services de Cisco TelePresence Select Operate
Service, een dienst die monitoring en -beheer op afstand biedt van
netwerken, Unified Communications en TelePresence-oplossingen. Deze
optionele dienst wordt samen aangeboden met Cisco TelePresence Remote
Assistance Service voor realtime beheerondersteuning. Cisco TelePresence
Authorized Technology Providers (ATP) worden getraind en geautoriseerd om de
Cisco TelePresence Meeting Solution te ontwerpen, implementeren en
ondersteunen.

"Tijdens CeBIT 2007 demonstreren we met de Cisco Multipoint TelePresence
Solution een zeer innovatieve wereldwijde oplossing", zegt Ulrich Kemp, CEO
van T-Systems, een Cisco ATP-partner. "Onze expertise in wereldwijde
IP-netwerken en kennis van quality-of-service implementaties helpt ons de
strategische ondersteuning te kunnen bieden die organisaties nodig hebben
als ze over meerdere locaties in de wereld TelePresence willen uitrollen."

Cisco TelePresence is de enige virtuele vergaderoplossing die gebruik maakt
van high definition 1080p video, de hoogste resolutie HDTV die momenteel
beschikbaar is, in combinatie met spatial audio en geïntegreerde
collaboration tools. Alles wordt gepresenteerd via een levensgroot (65 inch)
beeldscherm.