Cisco introduceert Digital Signage

dinsdag 16 januari 2007

Amsterdam, 16 januari 2007 – Cisco introduceert Cisco Digital Signage, een
oplossing voor het beheren, publiceren en terugspelen van streaming media op
hoge beeldkwaliteit. De term digital signage wordt gebruikt voor streaming
media-uitingen die in publieke ruimtes worden afgespeeld voor een specifiek
publiek, zoals commercials in een winkelcentrum of een trainingsprogramma in
een kantoorgebouw. Met Cisco Digital Signage, in combinatie met een
IP-netwerk, kunnen bedrijven hun videoboodschap eenvoudig via een
webinterface communiceren en beheren.

"De vraag naar hoogwaardige narrow casting-oplossingen neemt toe omdat
bedrijven hiermee in staat zijn marketinguitingen te optimaliseren en de
aandacht van klanten te trekken", zegt Marthin de Beer, senior vice
president van Cisco's Emerging Markets Technology Group. "Bedrijven zien
steeds meer de toegevoegde waarde van video voor verschillende doeleinden.
Met Cisco Digital Signage kunnen bedrijven zowel werknemers als klanten
bereiken met krachtige content."

Cisco Digital Signage bestaat uit twee producten. De eerste is Cisco Digital
Media Manager, een webgebaseerde applicatie voor het creëren, beheren en
publiceren van digitale media op daarvoor geschikte beeldschermen. Cisco
Digital Media Manager identificeert en beheert alle beschikbare streaming
media-uitingen en helpt de gebruiker met het maken van play lists,
contentschema's en templates. De applicatie biedt toegangscontrole op basis
van rollen, monitoring- en rapportagetools.

Het tweede product is Cisco Digital Media Player: een klein apparaatje dat
zorgt voor  terugspelen van video, afbeeldingen en tekst op daarvoor
geschikte beeldschermen. Cisco Digital Media Player ondersteunt zowel
full-screen video als het opdelen van het scherm in verschillende grafische
zones en levert lokale opslag van beeld en geluid. De Media Player
ondersteunt MPEG 1, 2 en 4 in zowel standaard als high definition.

Met Cisco Digital Signage kunnen organisaties de interactie met specifieke
klantgroepen optimaliseren. Zo kunnen retailers deze vorm van narrow-casting
inzetten om nieuwe producten te promoten en zo de omzet verhogen. Banken
kunnen digital signage inzetten om klanten te informeren over nieuwe
producten terwijl ze in de rij wachten. Andere toepassingen zijn
informatieve content in hotels, op vliegvelden en op andere publieke
plaatsen als ziekenhuizen en overheidsinstellingen.

Cisco Digital Signage vormt een uitbreiding op het Cisco Digital Media
System, een geïntegreerde oplossing voor het creëren, beheren en benaderen
van digitale media, inclusief functionaliteit voor live uitzenden van
video’s en Video on Demand (VOD).

Kijk voor het volledige, Engelstalige bericht op:
http://newsroom.cisco.com/dlls/2007/prod_011607d.html