Steven Naarding European Sales Director bij Spotfire

vrijdag 20 oktober 2006

Zoetermeer, 20 oktober 2006 – Spotfire, leverancier van oplossingen voor
business analytics (interactieve, visuele data-analyse) heeft Steven
Naarding benoemd tot European Sales Director, Technical Markets. Naarding is
in deze functie verantwoordelijk voor de uitbouw van Spotfire’s Europese
activiteiten in het wetenschappelijke werkveld en de industrie.

Steven Naarding was de afgelopen vier jaar verantwoordelijk voor Spotfire in
de Benelux. Omdat het bedrijf zijn Europese activiteiten verder wil
uitbreiden en Naarding de afgelopen jaren sterke resultaten liet zien,
benoemt Spotfire hem tot European Sales Director. Naarding werkte voor zijn
komst bij Spotfire al als European Sales Director bij VA Linux en was
daarvoor onder meer Business Development Manager bij Silicon Graphics.

Verbreden markt
Bedrijven als Organon, Shell en Unilever zetten de business analytics
software van Spotfire in voor uiteenlopende technisch-wetenschappelijke
toepassingen. Een belangrijke taak voor Naarding als European Sales Director
is nu om aanvullende en nieuwe toepassingsgebieden te ontwikkelen. Behalve
voor de analyse van technische gegevens kan de Spotfire-software worden
geconfigureerd voor financiële analyses of het onderzoeken van belangrijke
bedrijfsgegevens. Daarbij introduceerde Spotfire onlangs zijn nieuwe DXP
software, die speciaal inzetbaar is voor business analytics door sales- en
marketingafdelingen.

“Ik heb de afgelopen vier jaar gemerkt dat de belangstelling voor business
analytics toeneemt en zie veel mogelijkheden om onze Europese activiteiten
verder uit te bouwen”, zegt Steven Naarding. “Onze klanten vinden
voortdurend nieuwe toepassingsgebieden voor Spotfire. Bij R&D-afdelingen
wordt Spotfire doorgaans al op vele plaatsen gebruikt. Nu passen ook steeds
meer business analisten en sales- en marketingafdelingen Spotfire toe om hun
informatie beter en sneller te analyseren om zo hun concurrentie voor te
blijven.”