StreamServe Utilities maakt energienota inzichtelijk en betaalbaar

maandag 26 juni 2006

Software utiliteitsbedrijven verhoogt klanttevredenheid en operationele efficiency

Capelle a/d IJssel, 26 juni 2006 - StreamServe, specialist in Enterprise Document Presentment (EDP), introduceert StreamServe Utilities, een geïntegreerde standaardapplicatie voor utiliteitsbedrijven om documenten automatisch te creëren en personaliseren. Energiebedrijven kunnen hiermee bijvoorbeeld hun facturen begrijpelijker maken, volgens huisstijl opmaken en beter afstemmen op de persoonlijke situatie van de klant. Hierdoor wordt niet alleen de klanttevredenheid verhoogd, maar wordt tegelijkertijd de operationele efficiency verbeterd.

StreamServe Utilities is het tweede industriespecifieke softwarepakket van de EDP-specialist. Vorig jaar november bracht StreamServe al software voor de financiële sector op de markt: StreamServe Financial. Met de industriespecifieke software zijn documenten in huisstijl op te maken en naar wens te presenteren. Vervolgens worden deze gedistribueerd in het door de klant gewenste formaat, al dan niet via meerdere media, zoals post, e-mail, sms en portal.

"Door StreamServe Utilities hebben wij onze productiviteit aanzienlijk weten te verhogen", zegt Jaka Dobosová van E.On IS Slovakia. "Wij zijn nu minder tijd kwijt met systeembeheer en handwerk bij het sorteren van documenten. Documenten zijn nu eenvoudig te bundelen, waardoor we ze op de meeste efficiënte manier kunnen versturen. Bovendien kunnen klanten nu aangeven of ze de documenten via traditionele post, e-mail of portal willen ontvangen. StreamServe is daarmee een belangrijk onderdeel van onze klantcommunicatiestrategie."

StreamServe Utilities bouwt voort op de kracht van bestaande bedrijfssystemen door de opmaak en distributie van facturen en andere documenten te consolideren in één werkomgeving, wat de efficiency verhoogt. Doordat documenten kunnen worden samengevoegd, krijgen klanten in één keer alle benodigde informatie. Daarnaast is informatie beschikbaar te stellen via meerdere kanalen, zodat klanten hun favoriete kanaal kunnen kiezen, zoals e-mail, print of portal. Bovendien zorgen de duidelijke en overzichtelijke facturen voor minder telefoontjes in het callcenter en zijn kopieën van facturen in het geval van vragen direct toegankelijk voor callcenter-medewerkers.

John Tubbing, Account Manager voor utiliteitsbedrijven bij StreamServe: "De veelal in volume gegenereerde documenten, zoals rekeningen, zijn het voornaamste contact met klanten. Juist deze documenten zijn vaak niet in de gewenste huisstijl, veelal onduidelijk en onpersoonlijk, leiden tot veel vragen, dus ook hoge kosten. Daarnaast ontvangen veel klanten hun rekening liever via e-mail of raadplegen en betalen deze in een portal, zoals bijvoorbeeld Rabo Notabox. Om dit op te lossen kunnen utiliteitsbedrijven ervoor kiezen hun kostbare bedrijfsinformatiesysteem te vervangen of veel te investeren in maatwerk. Dezelfde resultaten kunnen zij echter eenvoudiger behalen en voor een fractie van de kosten, door de standaard oplossing van StreamServe te implementeren. De keuze voor StreamServe Utilities is eigenlijk een no-brainer."